סקירת מוצר – רמקולים שקועים בלוטוס Lumi Audio

היום כל חלל בבית הוא חשוב, הרמקולים השקועים הם הפיתרון המושלם לחסוך במקום הבית ועם זאת להנות מעיצוב חדשני ומושך לבית. חברת Lumi Audio היא חברה המתמחה במוצרי סאונד והגברה. יצאנו לסקור את דגם FLC-6BTS של החברה.

 

מפרט טכני:


הספק מקסימלי: 240W ב-2 אום
גודל אלמנט: 6.5
כמות בחבילה: 2
בלוטוס: יש
מידות חיצוניות: 21 ס”מ
מידות חיתוך: 20.5 ס”מ
משקל: 3.3 ק”ג
וופר: יש (6.5)
טוויטר: יש (0.75)
כניסות ויציאות: RCA

על חברת Lumi Audio

חברת Lumi Audio היא חברה מאוד בולטת בתחום זה, עם זאת הדגם הספציפי – FLC-6BTS הפך לפופולרי מאוד בקרב קהל הלקוחות. החברה הוקמה בשנת 2004 ונחשבת לאחת מבין החברות היותר צעירות. עם זאת, הסחורה אותה מספקת חברת Lumi Audio אמין ועמיד, קל להפעלה ופשוט להרכבה. חשוב לציין ! כי מדובר באלמט וופ’ר של חברת קוולאר (Kevlar)

 

הגיע המוצר!

לאחר שבחרנו את הדגם הזה לביצוע הסקירה. בפתיחה ניתן לראות את שני הרמקולים שהזמנו (דגם זה מגיע בסט של שני רמקולים שקועים), כבלים המיועדים לרמקול, חוברת הפעלה ואחריות יצרן. מבחינה חיצונית זוג הרמקולים השקועים נראים בהחלט מרשימים, בחלק האחורי יש צבע כחול כהה ובקידמת הרמקולים צבע שחור מט.

רמקולים שקועים מתחלקים שלתי צורות, או שיהיו מרובעים או עגולים, דגם זה הוא עגול. הגודל של הרמקולים הוא די קטן, מדובר על קוטר של 20 ס”מ. לפני שאנחנו מכניסים את הרמקולים השקועים למקום הייעודי עלינו תחילה לבדוק שהם עובדים כראוי. חיברנו את המוצר למכשיר הסלולרי שלנו והסאונד שקיבלנו היה בהחלט נקי ונעים לשמיעה. חשוב לציין שרמקולים שקועים נשמעים אחרת במעט כשהם לא מחוברים אל הקיר.

 

 

שלב ההרכבה

לאחר שווידאנו שאכן הרמקולים השקועים עובדים כראוי, עכשיו צריך לחבר אותם לקיר. כל שקע בקיר לרמקול השקוע דורש עוד תכנון בזמן הבניית הקיר. חשוב לדעת בדיוק איזה דגם אתם רוצים כדי לתכנן שהשקע יהיה מדויק, תמיד רצוי להשאיר עוד כסנטימטר כדי שיהיה הפרדה בין הקיר ובין הרמקול השקוע של עץ חוצץ מיוחד, כך גם האקוסטיקה תישמר וגם הרמקול השקוע והקיר ישמרו. בשביל להרכיב כמו שצריך את הרמקולים השקועים יש להיעזר באיש מקצוע. אם תרצו שהכבל לא יבלוט לעין תצטרכו להעביר כבל דרך הקיר אל השקע, כמו כן, כדי שהרמקול לא יבלוט החוצה מדי או יהיה פנימה מדי על איש המקצוע להיות מדוייק בחיתוכים שלו. יש גם לחבר את הכבלים הייעודיים אל הרמקול השקוע, מדובר על חיבורים בסיסיים, אבל אם אתם לא מסתדרים תוכלו לראות בחוברת ההפעלה מדריך מדוייק או סרטון באתר.

 

לאחר שאיש המקצוע חיבר את הרמקולים השקועים לקיר הפעלנו עוד פעם את הנגן, הפעם בעזרת חיבור לבלוטוס. אין ספק שיש שוני בסאונד כרגע ולטובה. חברת Lumi Audio אמנם חברה קטנה אך בהחלט מספקת את הסחורה. הסאונד נשמע מעולה גם בגבוהים וגם בבסים – כנראה בגלל אלמנט הוופר והטוויטר האיכותיים של המוצר. מלבד לכך, הרמקול השקוע מגיע לווליום חזק. אם חלל החדר שלכם לא גדול כל כך תוכלו להסתפק במארז עם רמקול שקוע אחד, אם מדובר על סלון ביתי גדול אז שניים בהחלט יעשו את העבודה.

 

 

מה המחיר עבור כל העסק?

בגלל שחברת Lumi Audio אינה בין החברות המובילות המחירים שלה יותר נמוכים מאשר חברות אחרות. עבור רמקול שקוע אחד נשלם כ 1,400 ש”ח. עבור סט של שני רמקולים שקועים נשלם כ 2,600 ש”ח. אלו המחירים הכי נמוכים בשוק כרגע כיוון שמדובר על חנות שהיא יבואן רישמי. אם תבחרו בחנות סאונד והגברה שהיא לא יבואן רישמי סביר להניח שתשלמו יותר מהסכום שצויין.

 

לסיכום

חברת Lumi Audio אמנם חברה צעירה הנמצאת בתחילת דרכה אבל בהחלט אפשר לראות שמדובר על חברה איכותית המספקת מוצרים איכותיים. לחברה אין מגוון רחב של רמקולים שקועים אך מה שיש מספק את הסחורה. דגם ה FLC-6BTS הוא דגם נחשק בקרב קהל הלקוחות. הסט של רמקולים שקועים אלה בהחלט משתלם במחיר. הרמקולים קטנים ויפים למראה, החיבור שלהם אינו מסובך כמו רמקולים שקועים אחרים. לצורך ההרכבה יש להיעזר באיש מקצוע. רצוי לרכוש את המוצר מחנות סאונד והגברה שהיא גם יבואן רישמי כדי להוזיל עלויות ולהנות ממוצר מקורי ועמיד.

 

מאת: איתמר כהן – יועץ סאונד וקולנוע ביתי

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !