תחום התקליטנות (או די ג’יי בלעז) עובר עם השנים תהליך של התמקצעות והפיכה לתחום מורכב ומדוייק. כבר היום על מנת לתקלט בצורה נכונה ומסודרת קיימים קורסים והכשרות ארוכות, אשר לא מביישות את טובי מכוני ההכשרה והמכללות.

תקליטנים משתמשים כיום בציוד רב, ההופך את המקצועי מעניין חוויתי ומתחביב נחמד, לעניין מדוייק ומקצועי מעין כמוהו.
אם חשבתם שתוכלו פשוט לעלות על במת ולנגן מוסיקה, הרי שאתם טועים בכך בגדול.
במאמר זה נדבר על כמה מהציודים היותר מוכרים ופופולריים שתקליטנים זקוקים להם כדי לנגן מוסיקה.
כמובן שקיימים רבים אחרים, אך מאמר זה קצר מכדי להכין את כולם, לצערנו.

ציוד הגברה
במקרים שבהם התקליטן מופיעה במקום מסודר ומאורגן להופעות (כגון מועדון) הרי שניתן לדלג על סעיף ההגברה, אך בכל מקרה אחר – כדי לנגן מוסיקה נדרש קודם כל לארגן ציוד הגברה וסאונד מתאים.
ייתכן ושמעתם מה זה רמקול מוגבר – אותו רמקול שמכיל את כל טווחי התדרים וגם מגבר פנימי מובנה. ובכן, זה יכול לשמש במסיבות קריוקי פשוטות וגם באירועים לחברים, אך תקליטן מקצועי לעולם יזדקד למערכת הגברה מלאה הכוללת מגברים ושלל רמקולים מופרדים לטווחי תדרים שונים.
ציוד הגברה טוב הוא הבסיס ליצירת מוסיקה טובה ואיכותית.

מיקסר
מיקסר אומנים הוא הבסיס לעבודת התקליטן, ומאפשר התאמה של עוצמה שונה עבור כל טווח תדרים. בדרך זו, התקליטן משנה את עוצמת מערכת ההגברה בכל תדר כדי שתהיה מיטבית לכל שיר ושיר.
מוסיקת פופ לרוב תצריך מיקס אחר מאשר מוסיקת רוק או רגאיי, למשל. קיימים מיקסרים ממוחשבים, אך לתקליטן איכותי תמיד יהיה גם מיקסר ידני.

קונטרולרים
קונטרולר הוא למעשה מיקסר מורחב אשר כולל לא רק את המיקסר הקלסאי, אלא גם שלל כפתורים ואפקטים לשליטה על הסאונד – כגון שילוב בין שני שירים, הוספת לופים ועוד רבים אחרים.
הקונטולר הוא למעשה המערכת שאתם רואים את התקליטנים עובדים עליה לאורך רוב ההופעות.
קונטרולרים תוכלו למצוא בכל חנות ציוד די ג’יי, פשוט כי הם כה נפוצים בשימוש על ידי תקליטנים.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !