מערכות תופים למתחילים

המדריך הבא יעזור לכם לבחור את מערכת התופים והעזרים המתאימים למתחילים.

1. מבוא

ברוכים הבאים למדריך המקוון שלנו למערכות תופים למתחילים.  מטרת המדריך לספק לכם סקירת תכונות ומחירים של מערכות תופים למתחילים, ושל ההבדלים בין המערכות השונות. נסביר את הרכיבים העיקריים של מערכת תופים ונייעץ לכם מה לחפש כשאתם בוחרים מערכת למתחילים. [ ראו כאן מדריך מקיף בנושא תופים אלקטרוניים למתחילים ]


 

***שימו לב! אנו יבואנים של מערכות תופים אקוסטיות ואלקטרוניות ( מכירה סיטונאית בעיקר) כך שאם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו ונעזור לכם בשמחה…

חייגו אלינו 050-2288600 או הגיעו אלינו וקבלו ייעוץ ללא תשלום 😉😉😉 !

2. רכיבי מערכת תופים

באופן כללי, מערכת תופים מורכבת משלושה סוגים של רכיבים: תופים, מצילות והסטנדים והתושבות המתאימים. התופים והמצילות נחשבים לרוב כשתי קבוצות נפרדות של כלים, מאחר שהתפקידים שלהם משתנים באופן ניכר בהתאם לסגנון המוזיקה. הסטנדים אחראיים על היציבות והטיפול במערכת התופים – אך נרחיב על כך בהמשך.

 

מה כדאי לחפש במערכת תופים למתחילים?

בניגוד לרוב שאר כלי הנגינה, מערכת תופים מורכבת מרכיבים בודדים רבים, כפי שמשתמע משמה (“מערכת”). המשמעות היא שכמעט בלתי אפשרי לדבר על מה היא מערכת תופים טיפוסית. מתופף מנוסה יידע בדרך כלל מה הוא רוצה לקבל מהתופים שלו, וירכיב את המערכת שלו מרכיבים שנבחרו בנפרד. (ראו כאן מחירון תופים מקצועיים) אצל מתחילים, לעתים קל יותר להתחיל עם מערכת של תופים, מצילות וסטנדים שהורכבה מראש. בעוד שמתחיל מבוגר עשוי לבחור בסט סטנדרטי מודרני עם תוף בס 22 אינץ’, מערכת סטודיו עם תוף בס 20 אינץ’ עשויה להיות בחירה מתאימה יותר עבור נערים בוגרים, לעומת תופים לילדים העשויים להיות בגודל 10 אינץ’ עד 16 אינץ’.

סט לדוגמה

 

המערכת הסטנדרטית המלאה

מערכת סטנדרטית מודרנית מורכבת מהרכיבים הבאים (עם שינויים קלים בגדלים בין המערכות):

  • טמ טמים 10″ x 7″ (כולל ראשי תופים)
  • טמ טמים 12″ x 8″ (כולל ראשים)
  • 2 סטנדים לטום או סטנד כפול לטום
  • פלור טום 16″ x 16″ (כולל ראשים)
  • תוף בס 22″ x 18″ (כולל ראשים)
  • פדאל לתוף בס (כולל ביטר)
  • סטנד למצילה
  • מצילה 14″ (מצילה עליונה ותחתונה)
  • סטנד לסנר
  • תוף סנר 14″ x 5.5″ (כולל ראשים ורשת/סטריינר לתוף סנר)
  • סטנד ישר למצילה
  • מצילת רייד 20″
  • סטנד בום למצילה
  • מצילת קראש 16″
  • כיסא מתופף
  • מקלות תופים

הביטו בתשומת לב רבה כאשר אתם משווים בין תיאורי המערכות. בעוד שמערכות תופים רבות כוללות את המעטפות והסטנדים (כלומר סטנדים לסנר, למצילות, לטומים ופדאל לתוף בס), המצילות, הכיסא והמקלות לרוב אינם כלולים. יש לרכוש את הפריטים האלה בנפרד. כמו כן, דאגו לקנות כמות גדולה של מקלות תופים – מהר מאוד תצטרכו להחליף את הזוג הראשון!

 

אז בואו נביט על כל החלקים שבמערכת התופים.

 

3. תוף בס ופדאל לתוף בס

תוף הבס, המכונה לעתים “קיק”, הוא הכלי הגדול ביותר במערכת התופים. הוא ממלא תפקיד חשוב, מאחר שהוא קובע את הפעימות יחד עם תוף הסנר. בסגנונות מוזיקה רבים, הוא מהווה בסיס חזק ויציב, המתקשר עם תפקיד הבס וכך הם יחד מייצרים את הגרוב הבסיסי. ישנם תופי בס במגוון גדלים. בעוד שמתופפי ג’אז מעדיפים תופי בס קטנים (לעתים אף בגודל של פלור טום), מוזיקת רוק מאופיינת בתופי בס בגודל של 22″ ומעלה.

בתמונה : תוף בס ופדאל לתוף בס

 

תוף בס

לתוף הבס רגליים מתכווננות משני צידי המעטפת. אלה צריכות להיות חזקות, כיוון שעליהן לעמוד בעוצמת מכות הביטר, בזמן שהן נושאות את משקל הטם טמים, המותקנים בדרך כלל על גבי תוף הבס כאשר אינם מחוברים למערכת סטנדים משלהם או לאלה של המצילה.

עור התוף פונה אל המתופף. בצד זה, הפדאל מחובר לחלק התחתון של החישוק. ראש התהודה מותקן בצד הנגדי. במוזיקת רוק, לראש התהודה יש בדרך כלל פתח מעגלי. מקובל גם להכניס אל תוך תוף הבס חומרים סופגים כגון שמיכות או ספוגים. אבל מדוע זה נעשה בעצם? התוף הרי לא אמור להשמיע צלילים?

 

הסיבה היא שעמוד האוויר הגדול והרחב בתוך תוף בס ללא סופגים, עם ראש הדהוד סגור, עלול להוביל לצליל עמום ומצלצל מדי. על ידי כיסוי התוף מבפנים, ניתן להשיג צליל ישיר ו”בשרני” יותר. למרבה הצער, אין דרך אחת נכונה לעשות זאת – אל תעקבו אחר ההוראות בעיניים עצומות ואל תחוררו את ראש התהודה אם אינכם בטוחים מה אתם עושים! חשוב להתאים את הכיסוי בקפידה כך שיתאים להעדפת המתופף ולחדר בו ינגן על התופים. אם תגזימו, ייתכן שתקבלו תוף שנשמע יותר כמו קופסת קרטון. חלק מהיצרנים מציעים מערכות מכוסות מראש, המקלות על השגת צליל תוף הבס הרצוי.

 

פדאלים יחידים

תוף הבס הוא הרכיב היחיד במערכת התופים עליו מנגנים עם הרגל בלבד. פדאל תוף הבס משמש להצבת הביטר במיקום האידיאלי על ראש התוף, והוא מספק את פעולת המכה. דגמים סטנדרטיים כמו אלה הכלולים בדרך כלל במערכות למתחילים הם בעלי מיסבים כדוריים ראויים ועמידות ממוצעת. הביטר מחובר לפדאל באמצעות שרשרת (כמו שרשרת אופניים) או חגורת פלסטיק.

 

לאחר שתהפכו לנגנים מתקדמים יותר, תוכלו להתנסות בדגמים שונים כדי לגלות אילו מהם הם המתאימים ביותר לטכניקת כף הרגל שלכם ויוכלו לעזור לכם להשתפר בה עוד יותר. אך מרבית הדגמים למתחילים מאפשרים מרווח סביר לביצוע התאמות, כך שבדרך כלל תוכלו לדחות את ההחלטה הזאת לזמן מה. הביטר בדרך כלל ניתן להחלפה, מה שאומר שתוכלו להתנסות בחומרים שונים לביטר מבלי להחליף את הפדאל כולו. הצליל יכול להשתנות במידה ניכרת בהתאם לרמת המוצקות של הביטר.

בתמונה: פדאל כפול

פדאלים כפולים

פדאלים כפולים לתוף בס פופולריים בקרב מתופפים מתקדמים, בייחוד אלה המנגנים סגנונות כבדים יותר כגון האבי מטאל. הם מאפשרים לכם לנגן מעברים מהירים עם שתי הרגליים, עבורם הייתם צריכים שני תופי בס נפרדים. חלק מהיצרים מציעים ערכות הרחבה כדי להפוך את הפדאלים היחידים לפדאלים כפולים, כך שאינכם צריכים להשאיר את הפדאל שלכם במגירה ולתת לו לצבור אבק כאשר אתם עוברים לפדאל כפול. בשנים האחרונות, מערכות ישירות (בניגוד למערכות המסורתיות) הפכו לפיצ’ר פופולרי בפדאלים כפולים.

 

4. תוף הסנר

 

תוף הסנר לא רק ממלא תפקיד מכריע במערכת התופים, אלא גם תורם רבות לצליל הלהקה או האנסמבל כולו. שמו נגזר מהצליל המזמזם שנגרם על ידי הרשת – סט חוטים דקים המהודקים על פני ראש התהודה בתחתית התוף. הרשת מותקנת מתחת לראש התהודה עם מנגנון מתכוונן ומייצרת רעש מקשקש בעת הכאה בתוף. בהתאם למתח הרשת, הזמזום יכול להיות מיבש וקצר ועד ארוך ומטושטש.

הצליל הייחודי והמיקום המרכזי שלו הופכים את תוף הסנר למרכיב מרכזי במערכת התופים. הצליל שלו בולט בין הכלים בלהקה ויכול להשפיע באופן מכריע על אופי של שיר. בזכות הרשת, רולים על תוף הסנר נשמעים אחרת מאשר על טומים. תוף הסנר מכסה טווח דינמי רחב, מצלילים רכים ועד גוונים חזקים ורועשים מאוד.

 

הבחירה בתוף סנר עם מעטפת ממתכת או מעץ תלויה בצליל הבסיס המועדף עליכם. סנרים ממתכת נוטים להישמע בהירים יותר ובעלי נוכחות רבה יותר, בעוד שסנרים מעץ ידועים בצליל חם יותר. עם זאת, זכרו שהחומר אינו הגורם המשפיע היחיד על הצליל – עובי המעטפת משפיע לא פחות, וכמובן – הכיוון. מעטפת עץ עבה מאוד עשויה להישמע חדה ונוקבת בהרבה ממעטפת אלומיניום דקה. גם לעומק המעטפת יש חשיבות רבה. סנרים לא עמוקים (סנרים פיקולו) נוטים להישמע קומפקטיים יותר, בעוד שדגמים עמוקים יותר, לעתים עמוקים כמו טומים, יכולים להפיק צליל עגול יותר, אותו עשויים להעדיף בסגנונות רוק.

בתור התחלה, אנו ממליצים לבחור בתוף סנר שיתאים להעדפות האישיות שלכם, אך גם יהיה אוניברסלי ברמה סבירה. אומנם מערכות תופים למתחילים בדרך כלל נמכרות לאחר זמן מה כדי להתקדם לצליל שהוא יותר מותאם אישית, אך תוף סנר נהדר יכול להישאר איתכם גם לאורך כל קריירת התיפוף שלכם.

בנוסף למעטפת עצמה, החישוקים והסטנדים הם מרכיבים חשובים בתוף הסנר. בנוסף לחישוקים המסורתיים, קיימים גם חישוקים יצוקים (לאטאק יבש וחזק יותר) וחישוקים מעץ (לצליל קומפקטי וחם יותר).

הרשת מתהדקת ומשוחררת בעזרת מה שמכונה מנגנון מתיחה. הדגמים נעים בין מנגנונים פשוטים וזולים מאוד, ועד מורכבים טכנית, עימם ניתן להתאים את המתח משני הקצוות. מתח חוטי הרשת הוא גורם מכריע נוסף על צליל של תוף סנר טוב. אם התוף מתוח מדי, הוא יישמע חנוק כיוון שהמעטפת לא תוכל להדהד. אם הוא משוחרר מדי, הסנר עלול להישמע מעומעם.

 

נסו מתחים שונים עד שתמצאו את המתח שהכי מתאים לכם. בדומה לראשי תוף, ניתן להחליף את הרשת ללא בעיה. ה”בדים” של הסנר הם גורם משפיע נוסף על התגובתיות שלו. הכניסות האלה בצד המהדהד של מעטפת התוף משמשות להחזיק את הרשת כך שהחוטים יימתחו באופן שווה על פני ראש התהודה.

 

5.טומים

“טם טמים” הוא המינוח הנכון של התופים האלה, אך הוא קוצר ל”טומים”. ישנם טומים בגדלים שונים ומגוונים, בעומקים וקוטרים שונים, כאשר הכל משפיע על עוצמת הצליל שלהם. טומים קטנים יותר נשמעים קצרים וקומפקטיים יותר, כאשר גדולים יותר יהיו בעלי דעיכה ארוכה יותר בשל הראש הגדול יותר והמעטפת העמוקה יותר.

בתמונה: דוגמה של טם טם מול טום עומד

 

כאשר מדברים על טומים, ישנה הבדלה בין טומים תלויים לפלור טומים (טומי רצפה). המונחים מסבירים את עצמם: הסוג הראשון תלוי מעל תוף הבס, ואילו הסוג השני מונח על הרצפה. טום תלוי תמיד ידרוש מתלה או תושבת תואמים. כל היצרנים מייצרים גרסה משלהם למערכת ההרכבה, שחייבת להיות חזקה למדי כדי לעמוד במכות התכופות. ניתן להתקין טומים תלויים בהרכבה על גבי תוף הבס, עם מהדקים על הסטנדים של המצילה או במערכות גדולות יותר על מתלה תוף מיוחד. לפלור טומים יש רגליים משלהם, הניתנות לכוונון לאורך הרצוי.

 

מבנה המעטפת

העיקרון הבסיסי זהה בכל התופים: מעטפת התוף היא גליל עגול. הפתח העליון שלה מכוסה ב-batter head, ואילו ראש התהודה מותקן בצד הנגדי. המעטפות של רוב תופי הבס והטומים בנויות מכמה שכבות (כ 6-9) של עץ מודבק. בדרך כלל יש חור אוורור קטן לשחרור לחץ האוויר. שני הראשים מותקנים על המעטפת עם חישוקים חזקים, המוברגים לזיזי כוונון על המעטפת לצורך התאמת המתח וכוונון ראש התוף. ככל שמספר הזיזים גדול יותר, כך קל יותר להגיע לכוונון אחיד.

 

בנוסף לזיזי הכוונון, מעטפת הטום מספקת נקודת הרכבה לתושבת הטום. בחלק מהתופים, היא מוברגת ישירות לתוך המעטפת, אך בחלק מהדגמים המתקדמים יותר משתמשים במערכת שמנתקת את הטום מהתושבת, כך שהמעטפת יכולה להדהד בחופשיות.

 

כדי להגיע לכוונון נקי, חשוב שמשטח ההתאמה (הדירוג) בשולי המעטפת יהיה חלק ואחיד. אם הראשים לא שוכבים שטוחים לחלוטין על המעטפת, קשה לכוון את התוף בצורה שווה. כמו כן, המעטפת חייבת להיות עגולה לחלוטין ושכבות העץ חייבות להיות נקיות. למרבה המזל, בימינו אפילו תופים זולים נוטים להיות מיוצרים ברמה סבירה למדי מהבחינות האלה.

המשטח: לכה או נייר כסף?

בהקשר הזה, עלינו להזכיר גם את המגוון העצום של גימורי משטח שונים. הגימור במערכות זולות למתחילים הוא בדרך כלל מנייר פלסטיק צבעוני. גם ברמה המקצועית, חלק מהתופים מיוצרים עם גימור מנייר כסף, מכיוון שאלה נוטים להיות פחות רגישים לשריטות כאשר התופים נארזים ונעים לעתים קרובות. אפשרויות אחרות כוללות גימורי עץ טבעי מט או מבריק, ציפויים או לכה. רמת המורכבות של הגימור משפיעה מאוד על מחיר התופים.

 

6. חומרה של מערכת התופים

המונח הכולל הזה מתייחס לכל הפריטים המשמשים להרכבה ומיקום הרכיבים השונים של מערכת התופים: מעמדים (כולל מעמד להיי האט ופדאל), פדאל תוף הבס (כמתואר בסעיף תוף הבס) ולעתים מתלה תופים עם סוגרי הרכבה.

קשיחות וגמישות הם קריטריונים עיקריים להערכת חומרת התוף. כמו כן, אין לזלזל במשקל. רבים מהמעמדים של ימינו בנויים מסגסוגות קלות. מעמדים כבדים עשויים מתכת יצוקה הוחלפו על ידי דגמים קלים יותר. היציבות של ברגי הכוונון היא גורם נוסף, שכן אלה חייבים לעמוד במחזורים רבים של הידוק אינטנסיבי מבלי שהחוטים יישחקו.

על פדאל תוף הבס כבר פירטנו. כעת, בואו נביט על מעמד ההיי האט, מעמד לסנר, מעמדים למצילות, מעמדים לטומים, מתלים ומושבי מתופפים.

מעמד להיי האט

בנוסף לתוף הבאס, ההיי האט הוא הרכיב השני במערכת התופים עליו מנגנים (חלקית) עם הרגל. בדומה לפדאל של תוף הבס, הקריטריון החשוב ביותר הוא הרכות של המנגנון ואורך החיים שלו. באמצעות מוט דחיפה ומערכת קפיצים, מעמד ההיי האט מחזיק את המצילה העליונה במרחק קצר מהמצילה התחתונה. על ידי דריכה על הפדאל, ההיי האט נסגר והמצילה העליונה מונמכת את המצילה התחתונה – כך נוצר הצליל האופייני של ההיי האט. בשחרור הפדאל, הקפיצים מחזירים את המצילה העליונה למצב ההתחלתי שלה.

 

מעמדים למצילות

 

בניגוד לפדאלים של תוף הבס וההיי האט, מעמדים למצילות הם חלק מהחומרה הנייחת. מערכת טיפוסית למתחילים מגיעה עם מעמד ישר אחד למצילה וסטנד בום אחד. מעמדי הבום מאפשרים מיקום קרוב וגמיש יותר של המצילות בתוך מערכת התופים. עם זאת, ככל שהמצילה ממוקמת במרכז הכובד של המעמד, כך המבנה יהיה פחות יציב. כתוצאה מכך, מעמדי הבום דורשים שטח רצפה גדול יותר. זרועות למצילות, אותן ניתן לחבר למעמדים קיימים, יכולים להוות חלופה להוספת מעמדים נוספים.

בתמונה: סטנד ישר למצילה, סטנד בום

 

מעמדים לטומים

במרבית מערכות התופים הסטנדרטיות, הטומים התלויים מחוברים לתושבת המותקנת על תוף הבס, ואילו לפלור טום יש רגליים משלו. במקרה שבתוף הבס חסרה נקודת הרכבה לטום, קיימים מעמדים מיוחדים לטומים. עד שנות ה-90, מתופפים רבים אף העדיפו להרכיב את הפלור טום למעמד לטום, במקום להניח אותו על רגליו. ניתן להשיג גם מעמדים משולבים לטום ולמצילה.

 

מתלים לתופים

מתלים לתופים משויכים בדרך כלל למערכות תופים גדולות המכילות מספר גדול של טומים ומצילות. הם בנויים מצינורות מתכת ומאפשרים לכם לחבר את כל הטומים והמצילות למסגרת אחת במקום להציב אותם על מעמדים בודדים. יתרון אחד של המערכת הזאת הוא שלכל האלמנטים יש מיקום קבוע, שיכול להישאר זהה גם לאחר הובלה והרכבה מחדש של מערכת התופים. כמו כן, שטח הרצפה פחות עמוס מאשר עם מעמדים בודדים, דבר שימושי במיוחד עבור הצבת מיקרופונים. מתלים פופולריים גם במערכת תופים אלקטרוניים. [ ראו כאן מבצעי חיסול על תופים אלקטרוניים ]

 

מושב המתופף

רוב המערכות למתחילים אינן כוללות שרפרף או מושב למתופף. בשל מגבלות תקציב, מתחילים רבים בוחרים את הדגם הזול ביותר שהם יכולים למצוא. הכל טוב ויפה, אבל עליכם לקחת בחשבון שתצטרכו בסופו של דבר לשבת על המושב במשך שעות רבות בכל פעם, ברגע שתידבקו בחיידק התופים. במקרה הזה, מושב לא נוח יהפוך עד מהרה למכשול. אם מספר נגנים חולקים את אותו המושב, דגם מתכוונן בקלות הוא פתרון טוב.

7. מצילות

 

המצילות הן כלי נגינה בפני עצמן והן תורמות רבות לצלילי מערכת התופים כולה. לכן, יש לנקוט בזהירות יתרה בשלב הבחירה שלהן. המבחר עצום ונע בין מצילות זולות ותעשייתיות לבין כלים בעבודת יד המיוצרים מברונזה בהרכב משובח B20. יש משהו עבור כל תקציב וכל צליל!

 

מערכות תופים מלאות בדרך כלל לא מגיעות עם מצילות, אלא אם כן צוין אחרת בבירור. למתחילים, בדקרך כלל יספיקו היי האט, מצילת רייד ומצילת קראש. מצילות ספלאש וצ’יינה נקראות מצילות אפקט וניתן להוסיפן מאוחר יותר. כאן, נסתכל על הגרסאות הסטנדרטיות.

 

מצילות היי האט

מצילות היי האט

מצילת ההיי האט כוללת מצילה עליונה ותחתונה, הנמכרות כזוג. הקוטר השכיח ביותר הוא 14″. שתי המצילות מורכבות על מעמד ההיי האט וניתן לנגן עליהן עם הרגל ועם מקלות תופים. על ידי פתיחת היי האט ברמות שונות, ניתן לקבל צלילים שונים.

 

מצילת רייד

מצילת הרייד היא בדרך כלל בקוטר של 20″ והיא המצילה המלווה השנייה במערכת התופים, לאחר מצילת ההיי האט. בדומה להיי האט, היא משמשת לרוב לנגינה בדפוסים בזמן קבוע כדי להשלים את הגרוב של תופי הבס והסנר. למצילות עבות יותר, יש יותר “פינג”, מה שהופך אותן לבחירה טובה לסגנונות חזקים יותר, ואילו למצילות דקות יותר יש “וואש”, והן עשויות לשמש גם במצילת קראש גדולה או כמצילות קראש/רייד. לפעמון במרכז המצילה יש צליל נוקב מובהק המתאים אידיאלית להדגשות.

מצילת קראש

מצילת הקראש משמשת בעיקר להדגשות. מנגנים עליה כדי להדגיש קטעים בתוך עיבוד השיר, במיוחד בירידה (דאונביט) לאחר פילאין. בסגנונות מסוימים, מצילת הקראש עשויה לשמש גם לנגינת דפוסים יציבים ומלווים כמו ההיי האט והרייד. הגודל הנפוץ ביותר של מצילות קראש הוא 16″. מומלץ לנגנים מתקדמים לשקול להוסיף מצילת קראש שנייה וגדולה יותר, כדי להגדיל את אפשרויות הסאונד שלהם.

 

8. עזרים

מקלות תופים

כמובן, תצטרכו מקלות כדי לנגן על תופים. שוב פעם, “אמצע הדרך” הוא נקודת התחלה טובה למתחילים. מקלות בגודל 5A (עובי, משקל ואורך בינוניים) הם בחירה טובה. מקלות תופים זמינים במגוון עצים, פרופילים, עוביים, אורכים ומשקלים שונים, וקצוותיהם מגיעים בצורות ובחומרים שונים.

היקורי ומייפל הם העצים הנפוצים ביותר, בעוד מקלות זולים מסוימים עשויים מאשור לבן. ישנם גם מקלות תופים עשויים סיבי פחם ואלומיניום מצופה פלסטיק.

 

המקל ירגיש ויגיב אחרת בהתאם למשקלו ואורכו. זה משפיע גם על עוצמת המכה ועל ההחזר. המתופף אומנם יכול לפצות על חסרונות המקלות על ידי אימוץ עמדות נגינה שונות, אך יכולות להיות לכך השפעות שליליות על החוזק והסיבולת בעת הנגינה. המאפיינים של קצוות המקלות משפיעים מאוד על צלילי מצילות. קצוות מעץ עם שטח מגע גדול מייצרים צליל עמום יותר מקצוות פלסטיק קשיחים.

 

מקלות תוף הם פריטים מתכלים. עם הזמן, פגיעות ושברים יופיעו ככל שתכו בתופים ובמצילות, וכל מקל תופים סופו להישבר. אין דבר גרוע יותר מאשר להתקין את מערכת התופים, ורק אז לגלות שכל המקלות שלכם שבורים. לכן, תמיד מומלץ להזמין זוג נוסף כדי שלא ייגמר לכם לעולם.

 

מפתח הכיוון

לצורך הרכבה וכיוון של התופים, עליכם תמיד להחזיק במפתח תופים. מהר מאוד תגלו את החשיבות שלו, כאשר תחליטו לכוון את התופים, להחליף ראש תוף או – במקרה הגרוע ביותר – כאשר ראש ישן ייקרע באמצע הופעה. מפתח תופים כלול בדרך כלל במערכות תופים מלאות.

 

9. סידור מערכת התופים

עם הזמן, נקבעו סטנדרטים מסוימים באשר למיקום רכיבי מערכת התופים. יש לסדר את המערכת באופן הארגונומי ביותר שניתן. עליכם להיות מסוגלים להגיע לכל כלי במערכת בנוחות, בכמה שפחות מאמץ. יש להימנע מעמדות ותנועות לא טבעיות ומעייפות לרגליים ולידיים. התחילו בהנחת תוף הבס והסנר ומשם המשיכו להיי האט. כאשר זה הושלם ומרגיש טבעי, הוסיפו את הטומים ולבסוף, את המצילות. לאחר שמצאתם הקמה שמתאימה לכם, סימון מיקומי המעמדים ומושב התופים על שטיח התופים עשוי להועיל לכם, כדי שתזכרו אותם בעתיד.

דוגמה למערכת תופים שלמה

ניתן להרחיב את מערכת התופים על ידי הוספת כלי הקשה כמו בונגוס, בלוק עץ, תוף מרים או קאובל. הקאובל בפרט יכול להוסיף תחושה של תנועה לשיר רוק בשימוש במקומות הנכונים. כמובן, כל שילוב עם כלי נגינה אחרים, כגון פדים אלקטרוניים, הוא אפשרי גם כן.

כתב: יוסי כהן

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !