המדריך המלא לבחירת חליל צד

כלי נשיפה נמצאים תחת תחום שפחות מוכר לרוב האוכלוסייה. אם החלטתם שאתם רוצים להתחיל ללמוד לנגן על חליל צד, חשוב לוודא שאתם עושים את בחירת הדגם הנכונה. בחירה שאינה נכונה יכולה להוביל לפרישה מלימוד הנגינה תוך פרק זמן די קצר. בשביל זה ריכזנו עבורכם את המדריך המלא לבחירת חליל צד.

שלבים בבחירת חליל צד

כדי שתוכלו להרגיש בטוחים עם הרכישה שלכם, אנו ממליצים לכם לעבור שלב שלב לפני שאתם מגיעים לחנות. מומלץ תמיד להגיע מוכן לחנות ממנה אתם רוצים לרכוש את המוצר, וחשוב לוודא שלאותה חנות יש התמחות בתחום כלי הנגינה. אם אתם נגנים מתחילים, מומלץ להתייעץ עם מורה לנגינה לפני שאתם מגיעים, או להיעזר באיש מקצוע בחנות.

 

 

  • תיק נשיאה – בדיקה

 

כדי להבטיח שמוצר זה מיועד לנשיאה ממקום למקום עליכם לוודא את תקינות התיק. בדקו אם יש שריטות, שקעים ואם התיק נסגר היטב. וודאו שהשכבות לא מתחילות להתקלף מבפנים, יש שתי שכבות, אחת קשיחה והשנייה דמויית קטיפה. וודאו שכל התוספים המיועדים לחליל הצד נמצאים בתוך האריזה.

 

  • בדיקה חיצונית

 

לאחר שהוצאתם את החליל עשו עליו סקירה קפדנית ובדקו אם יש שריטות בחלקי החליל. זכרו, לחלילי צד משומשים יהיו כמה שריטות, אם מציעים לכם מוצר חדש ויש עליו שריטות, זה הזמן להתחיל לחשוד. בדקו שהחליל הוא ללא שקעים, בדיקה זריזה בכך שתעבירו בעדינות את האגודל שלכם לאורך גוף המוצר. השריטה או השקע הקטן ביותר יכולים להשפיע על הנגינה.

 

  • רפידות ומפתחות

 

בחן את הרפידות שמתחת למפתחות. על הרפידות לכסות את החור בתחתית, הרפידות חייבות להיות נקיות בצורה מושלמת. רצוי מדי פעם להחליף רפידות על ידי איש מקצוע. בדקו שיש את כל המפתחות ועברו אחד אחד מהם. כמו כן, עם בדיקת הרפידות, בדקו את חלקו הפנימי של חליל הצד, בדקו שהוא אטום לגמרי ואין שקעים או בליטות בפנים הגוף.

 

  • בדיקה מקצועית

 

נסו מספר סולמות כרומטיים על החליל, המטרה היא לוודא שכל התווים עובדים כראוי, ושאתה מתחבר לצליל אותו מפיק הדגם הזה. אם אתם נגנים מתחילים, הגיעו למקום מקצועי בו איש מקצוע יוכל לעבור איתכם דגם דגם ולנגן עבורכם.

 

  • מתכת

 

כל חליל צד עשוי חומר אחר, איכות החומר משפיע רבות על הטון. רוב חלילי הצד למתחילים עשויים ניקל או ציפוי כסף. האיכות הגבוהה יותר היא כסף טהור המכונה “כסף סטרלינג”. כמו כן יש חלילי צד עשויים זהב ורד, המחירים שלהם יכולים להיות זהים למחירי מכוניות יוקרה. היזהרו מפיות מצופות זהב, הן לא תורמות דבר לצליל. החלק החשוב ביותר בחליל הוא הפייה, אסור להתפשר על משהו שלא מוצא חן בעיניכם. 

 

  • מפתחות חור פתוח

 

אלו מפתחות המומלצים לשחקנים מתקדמים או בינוניים, פחות למתחילים. הפתח במפתחות מאפשר לאוויר לעבור כאשר הוא נחשף, וזה מוביל לצליל מלא יותר ומהדהד יותר. החורים הפתוחים יוצרים פחות התנגדות אוויר, כך שקל יותר לתמרן בין התווים. כדי לעבוד עם חליל צד עם חורים סגורים צריך להיות התאמה מסוימת, מכיוון שצריך לכסות את החורים בצורה מושלמת עם האצבעות כדי שכל תו יקבל את צלילו המלא. 

 

סוגים שונים של חלילי צד

 

ישנם סוגים שונים של חלילי הצד המכונים תחת הגדרה מסוימת. ריכזנו לפניכם את הסוגים הנפוצים ביותר, ומה מהם מתאים לאיזו רמת נגינה:

 

  • חליל צד “אלטו” – חליל אלטו מנגן במפתח G ונשמע נמוך מחליל צד C. דגם זה מתאים לנגנים מתחילים, הוא יותר נוח לנשיפה ויותר פשוט לנגינה. ישנם גדלים שונים של חלילי אלט, התאימו את גודל הכלי לגודל הנגן ולרמתו.
  • חלילי צד “בס” – חליל צד זה מיועד לנגנים מנוסים, דרושה מיומנות מאוד גבוהה כדי להתחיל לנגן על חליל בס ולקבל תוצאות טובות. חלילים אלו נחשבים לנדירים ופחות נפוצים בקרב אנשים פרטיים. חלילים אלה מתאימים לנגינה כאשר הוא על הרצפה, ועל הנגן לשבת או לנגן בעמידה.
  • חלילי צד “פיקולו” חלילי צד המתאימים רק לנגנים מקצועיים, הצלילים של חלילים אלו גבוהים ופחות מזכירים את חליל הבס. דגם זה אינו מתאים למתחילים כיוון שצריך מיומנות בהעברת תווים ודרושה נשיפה חזקה כדי להפיק צליל.

 

זכרו!

כל המידע שרכשתם עכשיו יכול רק לתרום לכם, וככל שתרכשו עוד ועוד מידע אודות חלילי הצד כך שבמעמד בחירת הדגם, אתם תעשו את הבחירה הנכונה ביותר. חשוב לזכור להגיע למקום מקצועי ואמין המתמחה בעולם הסאונד וכלי הנגינה.

 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !