מיקרופון מדונה או מיקרופון דש ? כל המידע הרלוונטי

ישנם עיסוקים ומקצועות רבים המצריכים שימוש במיקרופון, הבה אם לכך ישנם הרבה סוגים של מיקרופונים וכל אחד מיועד לשימוש מסוים.
במדריך זה נדבר ונסביר על מיקרופון דש ומיקרופון מדונה. אלו שניים מהמיקרופונים השמישים ביותר וגם דומים זה לזה, אך בעלי הבדל משמעותי בשימוש ובתפקוד, במאמר זה נסביר בדיוק את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ואת השימושים המומלצים לכל אחד, בתקווה שאחרי שתקראו את הכתבה תדעו בדיוק איזה מהם, מדונה או דש מתאים לשימוש שלכם באופן המומלץ ביותר.

מיקרופון מדונה

תחילה נסביר מהו מיקרופון מדונה, ואיך הוא עובד, כמו כל מיקרופון גם מיקרופון מדונה נועד להגביר את קולנו, בניגוד לרוב המיקרופונים המדונה אינה דורשת שימוש בידיים, המדונה עצמה יושבת על הראש ובכך משאירה את הידיים פנויות לכל שימוש אחר.
המדונה שיושבת על הראש מתחברת למשדר שיושב על גוף הדובר וזה מתקשר באופן אלחוטי עם המקלט המחובר להגברה.

(לחץ כאן למחירון מיקרופוני מדונה)

יתרונות:

 ✅ איכות סאונד ברמה גבוהה יותר, כמו מיקרופון רגיל.

 ✅ סיכויים נמוכים יותר למצבי פידבק (שריקות)

 ✅ פחות מאמץ קולי.

 ✅ אפשרות למיקרופון בצבע העור (פחות בולט)

 ✅ אפשרות למיקרופון ללא חוטים בכלל !!!

 

מיק דש

אחרי שהבנו מהי מדונה ואיך היא עובדת, ניגש להסבר קצר לגבי מיקרופון הדש, ההבדל המשמעותי היחיד בין מדונה למיקרופון ד”ש הוא מיקומו על גוף הדובר, מיקרופון הדש כשמו כן הוא, ממוקם על ד”ש החולצה בריחוק מסיים מפה הדובר, בניגוד למיקרופון המדונה שמכוון ישירות לפה הדובר, בשני המקרים מדובר על מקלט ומשדר.

(לחץ כאן למחירון מיקרופוני דש)

 

יתרונות:

 ✅ אינו מפריע למשתמש ואינו מורגש.

 למצבי צילום בהם לא רוצים שיראו מיקרופון.

✅ לאנשים שלא כל כך “נעים” להם לחבוש מיקופון מדונה על הראש. 

 

שימושים

שימושים רבים ישנם לצמד המיקרופונים הללו, ממפעילים, שחקנים, זמרים ועד מנחים מדריכים ומאמני ספורט וכו…

חברות ויצרני מיקרופוני דש ומדונה

ישנן מספר מאוד רב של חברות המייצרות מיקרופונים גם בתצורת מדונה וגם בתצורת מיקרופון דש, דוגמא לכמה כאלה; Shure, Sennheiser, TRX Audio, Samson, AKG ועוד…

מותגי מערכות הגברה

אז איזה מיקרופון מומלץ לשימושים שלי?  

עכשיו להמלצה הסופית, זו שתכריע בדילמה איזה מיקרופון מתאים יותר לעיסוק הספציפי שלך,

מיקרופון דש מומלץ מומלץ בדרך כלל לשימוש במקומות סגורים ולא הומים וגם כן בשימוש בהקלטות אולפנות בתיאטרון וכו… מכיוון שהוא ממוקם בריחוק מסומים מהגוף אז הוא מומלץ לשימוש במקומות בהם אפ’ר לשפר את עוצמת ואיכות הסאונד.

מיקרופון מדונה לעומת זאת מומלץ בכל שאר תחומי העיסוק, ורוב המדריכים, מפעילים, מאמני הספורט למינהם, ועוד עיסוקים אשר בהם נדרש מיקרופון במקום הומה או פתוח, בעקבות מיקומו המדויק מיקרופון מדונה עוזר מאוד בהגברה בנסיבות אלו.

שימו לב !!! אנו יבואנים (מכירה סיטונאית בעיקר) של ציוד הגברה וסאונד, לרבות מיקרופוני מדונה ומיקרופוני דש (מבחר הכי גדול בארץ), מומלץ להגיע אלינו ולהתנסות באחד מהמכשירים אז לקבל החלטה איזה סוג מיקרפון מועדף עליכם.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !