איך קונים רמקולים? חברות מוכרות יכולות להציע לא מעט אפשריות. כאמור, ציוד הגברה ותאורה, ציוד קריוקי ביתי ועוד. מה הדרך הנכונה לרכוש רמקולים לגינה או אפילו רמקולים לחדרי הבית? לפני הליך הרכישה, חשוב ללמוד אודות פועלו של רמקול. רמקול הוא למעשה אחד מהדברים החשובים כאשר מתייחסים לשמע. שיפור איכות של קול והפרדת תדרים שונים.
וופר כחלק מהרמקול
הידעתם? הצליל הנמוך מניב אורך גל גדול וזה דורש הזרמה של אוויר שעל פיו נבנה וופר. וופר מיועד להפעלת או השמעת הצלילים הנמוכים. בוופר יש שדה מגנטי שבתוכו סליל הזז לשדה המגנטי כאשר מזרימים לתוכו זרם ולמעשה יוצרים תזוזה בקונוס. מה משפיע אם כן על פועלו של הוופר? מדברים על גורמים משתנים כמו גודל הקונוס, משקל המגנט וחוזקו. כל אלו משפיעים על טווח התדרים ועל פועלו של הוופר.
סוגי רמקולים
מבין הראשונים מדברים על טוויטר לרמקול. טוויטר הוא למעשה רמקול קטן המסוגל להשמיע את היפוכו של הוופר. הוא מעניק צלילים גבוהים באיכות גבוהה ביותר. מיד ריינג מיועד לגשר בין הטוויטר לבין הוופר ולצור טווח תדרים נכון. הוא אינו קיים במערכות הגברה רגילות של תקליטנים אלא במערכות שמע יוקרתיות ומותאמות במיוחד. רמקולים מסוג פול ריינג הינם רמקולים המיועדים להשמעה בטווחים מירבים ומכאן שהחיסרון הוא סאונד בינוני המצוי לרוב בבידוריות פשוטות וישנות יותר. טכנולוגיית בי אמפ מתחברת למגבר נפרד וכך מפיקה תדרים שונים. כאן למעשה הרעיון הוא להפיק צליל חזק ואיכותי. חסרונו של שימוש זה בא ליד ביטוי בצורך של הוספת מכשיר האמור לבצע הפרדה בין הצלילים לבין שליחת התדרים למקום המתאים. כאמור, הרעיון בבחיר הרמקולים המתאימים, בא לידי ביטוי ביכולת של טווח שמיעה נכון כאשר נלקחים בחשבון האקוסטיקה של המקום הסגור או הפתוח. כמו כן, חשוב לוודא את מספר האנשים ואת מטרת האירוע. כמו כן, יש לבחון במידה הנכונה את כמות הרמקולים המותאמים על פי וואט. כל אדם אחד שווה לוואט אחד כך שמסיבה של 100 איש תדרוש מכם הגברה מצוידת ברמקולים מותאמים.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !