אז אתם רוצים להיות דיג’יי? מצוין! יש היום יותר סגנונות ואפשרויות ציוד ל-DJ מאי פעם – זאת תקופה מרגשת במיוחד להיכנס לזה. כמובן, כל אחד צריך להתחיל איפשהו, ובימים אלו המשמעות היא למצוא את השילוב בין קונטרולר לבין תוכנה שעונה בצורה הטובה ביותר על הצרכים והאופי שלכם.

חשוב במיוחד לבחור את הציוד והתוכנה הנכונים בהתחלה מכיוון שאתם לא רוצים להשקיע את כל האנרגיה והמאמץ שלכם בלימוד מערכת רק כדי שתצטרכו לעשות את אותו הדבר שוב מאוחר יותר. לכן, הכנו את מדריך הרכישה המיוחד הזה, המלא בעצות כלליות ובדוגמאות מצוינות לציוד.

< לחצו  כאן למבצעי קונטרולר DJ במחירים הכי זולים בארץ >

שחקו את זה חכם

המשאב החשוב הראשון שיש לקחת בחשבון בזמן שאתם מבצעים את הבחירה שלכם הוא דווקא לא חומרת הקונטרולר או אפליקציית ה-DJ – זה הדיג’יים סביבכם. אף אחד מהם לא נכנס לעולם הדיג’יינג בחלל ריק, וכולנו נשענים על החברים שלנו לעצה. אז, שאלו ולמדו. בעוד כמה שנים, אתם תהיו אלה שנותנים עצות!

בהתחשב בכך שמערכי ה-DJ פועלים, פחות או יותר, באותו האופן, מציאת השילוב הנכון בין תוכנת DJ לבין קונטרולר היא חוויה אישית במיוחד. אף מדריך לא יכול באמת לתפוס את הניואנסים של איך מרגיש ה-Jog Wheel של קונטרולר מסוים או עד מה התחושה של הפדים בקונטרולר אחר, אבל הוא כן יכול לעזור לכם להבין באיזה מהם יש את הכלים שאתם באמת צריכים.
לעת עתה, שאלו מסביב.

אם כל החברים שלכם משתמשים ב- DJ Serato , אז כנראה שיש לכם רמז לתוכנה שאתם צריכים. אבל באילו קונטרולרים הם משתמשים? למה הם אוהבים אותם? מה הם רוצים שיהיה להם ולמה? שאלו אם אתם יכולים לנסות אותם ולראות בעצמכם מה אתם אוהבים ולא אוהבים. כמו בכל דבר, אתם יכולים ללמוד הרבה מניסיונם של אנשים אחרים ומכך שתנסו בעצמכם כמה שיותר אפשרויות.

מה יש באפליקציה?

בואו נסתכל על כמה ממערכות הדיג’יי המובילות בשוק כיום ועל התוכנה שמפעילה אותן.

Algoriddim djay

אם אתם רוצים משהו סביר ונייד להפליא, אז Algoriddim djay היא דרך המלך. אמנם יש גרסאות של התוכנה למחשבים שולחניים, אבל הגרסה הניידת זמינה גם ל-iOS וגם לאנדרואיד. תכונת המפתח שלה היא שהיא מאפשרת לכם להיכנס ל-Spotify; ולמשוך כמעט כל רצועה שקיימת בקלילות.

Pioneer DDJ-200

אחד מהקונטרולרים המובילים ביותר ברמת הכניסה, כאשר הוא גם זול במיוחד וגם מותאם לחלוטין ל-Algoriddim djay. זהו ה-Pioneer DDj-200, וזו אופציה אידאלית אם אתם רוצים מערך נייד למסיבות שבהן התפקיד העיקרי שלכם הוא לוודא שהמוזיקה מקפיצה ושרחבת הריקודים לא עוצרת לרגע.
הוא אולי נראה פשוט, אבך הקונטרולר הזה כולל את כל הפקדים שאתם צריכים עבור מערך DJ בעל שני ערוצים, עם רפידות עבור Hot Cues, לופים ושאר הציוד הנדרש ל-DJ. בנוסף, הוא מגיע עם גרסה קלה של Serato DJ, כך שתוכלו לפתח את המיומנויות שלכם עם ה-Pioneer DDJ-200, שישרת אתכם היטב כשאתם מוכנים לצאת לדרך.

אפליקציות לשולחן עבודה

מבחינת שולחן העבודה, האפשרויות הטובות ביותר שלכם יהיו Serato DJ, Native Instruments Traktor ו-rekordbox dj. ברמה הטכנית, היישומים האלה עושים את אותם הדברים בעיקרון, אבל שוב, כך גם גיטרות Strat ולס פול למשל. להעדפה אישית יש השפעה רבה על בחירת המוצר שהכי מתאים לכם, אבל זה לא הכול.

Serato DJ

Serato DJ היא כנראה המוכרת ביותר מבין השלוש. סט התכונות שלה מתאים למגוון רחב של שימושים, החל מדיג’יים של חתונות שזקוקים לפלטפורמת DJ יציבה למעבר חלק בין השירים האהובים על כולם, ועד לתקליטנות תחרותית וג’גלינג קצבי אינטנסיבי. בנוסף, היא נפלאה להוספת וידאו למערך שלכם, ויש עבורה כמות עצומה של הרחבות מגניבות המאפשרות לכם להפוך אותה למה שאתם צריכים שהיא תהיה.
תוכנת Serato DJ

Hercules INPULSE 500

קונטרולר מצוין דרכו ניתן לעשות שימוש בתוכנה הוא Hercules INPULSE 500. במחיר זול במיוחד אתם יכולים לקבל קונטרולר DJ ברמה גבוהה שמתחרה עם קונטרולרים שמחירם כפול. בנוסף, הוא משתלב בצורה מושלמת עם Serato DJ וישרת אתכם לאורך שנים.

תוכנה Traktor Pro

Traktor Pro של Native Instruments היא פלטפורמת ה-DJ שמתאימה לדיג’יים שאוהבים לצאת מהקופסה ולהיכנס לעולם הרמיקסים/הפקת המוזיקה – בדרכים. בין השאר, התוכנה כוללת כלים רבי עוצמה לדגימה, תמיכה בערוצים ופונקציות רבות אחרות המאפשרות לכם להיות סופר יצירתיים. ולמקרה שאתם מעוניינים, Native Instruments מייצרת גם אפליקציה מצוינת לנייד.


 

Native Instruments Traktor Kontrol S2 Mk 3

בעוד ש-Traktor Pro יכולה לעבוד עם מגוון רחב של קונטרולרים ל-DJ, תוכלו להפיק ממנו את המרב עם קונטרולר DJ מסדרת Traktor Kontrol S. בסדרה הזאת תוכלו למצוא את ה-S2 Mk 3 הפופולרי ששומר על איכות גבוהה במחיר לכל כיס.


 

rekordbox dj

ואחרון חביב – rekordbox dj. rekordbox dj הוא אולי הילד החדש בכיתה, אבל הוא גם הבחירה המומלצת עבור דיג’יים של פסטיבלים ומועדונים. חלק מזה קשור לאופן שבו אתם יכולים להגדיר את כל הרצועות שלכם בתוכנה ולגרום להם להופיע בכל מכשיר חיצוני מותאם. זה כולל מכשירים רבים בקצה העליון, שבהם הביצועים הם המפתח ואין מקום לפגמים. לכן, אם השאיפות שלכם כוללות אולמות ענקיים, כניסה ל-rekordbox dj בשלב מוקדם עשויה להיות ההימור הטוב ביותר שלכם.

Pioneer DDJ-400
עד כמה ש-rekordbox dj מרשים, זה לא אומר שאתם צריכים להוציא הרבה כסף כדי להשתמש בו. אנו ממליצים על DDJ-400 של Pioneer DJ לכל מי שרוצה לנסות את הפלטפורמה הזו. זהו קונטרולר מקיף עם פקדים נגישים שכל DJ יכול ליהנות ממנו. יתרה מכך, הקונטרולר המרשים אך המשתלם הזה תומך גם בתוכנות DJ אחרות, כולל האפליקציות לנייד WeDJ ו-Algoriddim djay.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !