מקרן או השכרת מסך טלוויזיה? מה יותר עדיף?

מתכננים לצפות יחד עם חברים במשחק כדורגל גדול? רוצים להנות מחוויה בלתי נשכחת במשחקי הקונסולה החדשים ביותר? כדי להנות מצפייה איכותית עלינו לבחור גם מסך איכותי, עומדת השאלה “מה עדיף לקנות מקרן או מסך טלוויזיה”? בדיוק בשביל השאלה הזאת ריכזנו עבורכם את כל היתרונות והחסרונות בשני סוגי השידורים.

 

 

מהם היתרונות במקרן?

אפשרויות

בניגוד למסכי הטלוויזיה, כאשר אנחנו רוכשים מקרן איכותי עם מסך מקרן טוב כמו מסך הקרנה חשמלי, אנחנו יכולים להנות מגדלי מסכים שונים לפי הבחירה שלנו, בעוד שבמסכי הטלוויזיה יש לנו רק אפשרות בודדת. כמו כן, את רוב מסכי ההקרנה והמקרנים ניתן לאחסן בתום השימוש, בין אם מדובר על מסך הקרנה חשמלי אותו נגולל בלחיצת כפתור ובין אם מדובר על מסך הקרנה מתגולל אותו נגולל בטריקה.

חווית קולנוע

מי לא אוהב ללכת לקולנוע? אז למה שהקולנוע לא יבוא אליכם… בעזרת בחירה נכונה של מסך הקרנה, מיקום נכון ומקרן איכותי תוכלו להנות מחווית קולנוע אצלכם בבית. כמובן, אופציה זאת לא תמצאו במסכי הטלוויזיה, אך גם כאשר מדובר על מקרנים, צריך להשקיע כדי לקבל תוצאה טובה, האפשרות הזאת מתאימה גם כאשר מדובר ברכישת המקרן ובניית חדר ייחודי בבית המתאים להיות חדר קולנוע, וגם אם מדובר בסלון או חדר שינה, וכמובן משרד או כיתה.

קהל רחב

הזמנתם מעט אנשים ופתאום התווספו להם עוד ועוד אורחים… חשוב כמובן שכולם יהנו מאותה חווית צפייה. בעזרת מסכי ההקרנה ובעזרת המקרנים נוכל להגדיל בצורה פשוטה את גודל ההקרנה, נוכל למקם את מסך ההקרנה גבוה יותר ובכך נדאג שכל האורחים שלנו יראו כראוי אם ההקרנה.

ניידות 

החלטתם לשכור מקרן ולמקם אותו בחצר הבית, לפתע אתם רואים שמזג האוויר שנוי במחלוקת ואתם רוצים להכניס הכל פנימה, אם היה מדובר במסך טלוויזיה הכל יכל להיות הרבה יותר מסובך (וכבד), כאשר מדובר על המקרנים, המשקל שלהם יהיה במקסימום שלושה קילו. אם מדובר על מקרנים ניידים אין גם צורך לדאוג לשקע חשמל, אין ספק שהמקרנים הרבה יותר ניידים מאשר מסכי הטלוויזיה.

מהם החסרונות במקרן?

מסך הקרנה 

זכרו, לא משנה כמה איכותי יהיה המקרן אותו שכרתם, ללא מסך הקרנה איכותי לא תוכלו להנות מכל מה שיש למקרן להציע לנו. כאשר מדובר בהשכרת המוצר, הבעיה היא פחותה, אך כאשר אתם רוצים לרכוש מקרן, מסכי ההקרנה אותם תרכשו גם כן יעלו את המחיר.

צפייה באור יום

ידוע שזוהי החולשה הגדולה ביותר של המקרנים, צפייה באור יום היא מאוד לא נוחה כאשר מדובר על מקרנים, זאת לעומת מסכי הטלוויזיה שאיתם אין כל בעיה. בשנים האחרונות עובדים על פתרונות לתופעה הזאת יותר ויותר, בחלק מהמקרנים רואים כבר שיפור משמעותי ובחלק עדיין לא. (לדוגמא מקרן 5000 לומנס לאור יום)

עדינות

המקרנים החדשים הם זעירים יותר, קלים יותר ובדיוק בגלל זה גם החלקיקים הפנימיים שלהם עדינים וזעירים, נענוע קיצוני של המוצר, נפילה ומכות יבשות יכולות לגרום לשיבושים בהקרנה. יש להיזהר במיוחד בזמנים בהם אתם שוכרים את מסך הטלוויזיה – תהיו חייבים בקנס.

מהם היתרונות במסכי הטלוויזיה?

חיצוניות

אין אדם שלא נשאר פעור פה כשהוא רואה מסך ענק ומבריק על המדף בחנות. מסכי הטלוויזיה משדרים יוקרתיות. כיום יש מסכים דקים, מסכים קעורים ועוד מגוון של מסכים שיכולים גם לשפר את חווית המשתמש וגם לתרום לעיצוב הבית.

רמקולים מובנים

כאשר אנחנו רוכשים מסך טלוויזיה, הוא מגיע עם רמקולים מובנים בתוכו, זאת בניגוד למקרנים שם נצטרך לדאוג לחיבור חיצוני. כמובן, כאשר מדובר על כמות גדולה של אנשים, הרמקולים המובנים לא יספיקו לנו. יתרון זה חוסך לנו לא מעט כסף ומקום. אומנם הרמקולים לא כאלו חזקים ואיכותיים, ואם מדובר בהרבה צופים מומלץ להוסיף רמקולים מוגברים קטנים או בידורית קטנה.

תנאים

בניגוד למקרנים, גם באור יום נוכל להנות מצפייה חלקה ואיכותית של מסך הטלוויזיה. לכן, לא משנה באיזה שעה ביום נקבע, אין צורך לדאוג לעמעם את כל האורות, פשוט לחכות שהאורחים יגיעו ולצפות ביחד.

מהם החסרונות במסכי הטלוויזיה

גודל אחיד

גודל המסך שבחרתם הוא זה שישמש אתכם לאורך זמן השימוש, החלפה של המוצר (כאשר מדובר ברכישה) אינו עולה על הדעת. לכן, אם שכרתם עכשיו מסך, זה מה שאיתו תצטרכו להסתדר, לא משנה כמה אנשים אתם ולא משנה מה גודל החדר.

משקל

למרות שבעידן של היום המסכים כבר פחות כבדים, עדיין תצטרכו להיעזר בחבר כדי להעביר את המוצר ממקום למקום.
מיקום – עליכם יהיה לדאוג למקם את המסך במקום נוח. האפשרויות שלכם נעות בין מיקום על שידה שיש לכם בבית, או בעזרת מתקן תלייה אותו תצטרכו לקדוח לקיר. כאשר מדובר על מתקן תלייה רצוי להיעזר באדם שיש לו ידע בעבודות ידיים.

השכרת מסך טלוויזיה

מסקנות

שני סוגי דרכי הצפייה מלאים ביתרונות וחסרונות, כאשר מדובר על קהל רחב יותר, אין ספק שהמקרן הוא זה שיספק את הסחורה בצורה טובה יותר. יש סוגים שונים של אנשים, כאלה שלא יוכלו לסבול את מסכי ההקרנה ומצד שני יש כאלה שלא יכולים להעביר משחק כדורגל בלי זה. מבחינת מחיר, כאשר מדובר על השכרת מקרן או השכרת מסך טלוויזיה  המחירים די זהים, כאשר מדובר על רכישת המוצר, לעיתים מחירי המקרן ומסך ההקרנה כאחד יתעלו על מחירו של מסך הטלוויזיה.

מוגש באדיבות: מרכז הסאונד

לנוחיותך מצורפים כאן קישורים למחירונים: (מכירה סיטונאית בלבד)

מחירון השכרת מקרן ומסך

מחירון השכרת מסכי טלוויזיה

מחירון רכישת מקרן

מחירון רכישת מסכי הקרנה

 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !