לאחר הרבה התלבטויות החלטתי לבדוק את הגיטרה הקלאסית Cehard C3800NUT.
במבט ראשון אפשר להבחין שמדובר בגיטרה המתאימה לילדים ומתחילים בשל גודלה (38″).
אך אל תתנו לגודל להטעות אתכם, למרות גודלה הקטן, הגיטרה לא קלה מדיי, מה שמראה על גיטרה
הבנוייה מסוג מעץ משובח. מיתרי הבס העשויים מתכת איכותית ומיתרי ניילון גמישים ונעימים למגע.

גיטרה קלאסית Cehard C3800NUT

 

צליל

יש כאלה שיעדיפו את צלילי הגיטרה האקוסטית ויש כאלה שיעדיפו את הקלאסית.
הציפייה התמידית מגיטרה קלאסית היא שהגיטרה תפיק סאונד רך יותר מאשר בגיטרה אקוסטית
שהיא מפיקה סאונד בהיר יותר. הקלאסית קלה יותר לנגינה בשל צווארה העבה של הגיטרה ולכן פופולרית יותר בקרב תלמידים מתחילים. ה – Cehard C3800NUT עונה על כל הדרישות של גיטרה קלאסית.

 

מראה

אמנם את הנראות המושכת של האקוסטיות קשה לשחזר אבל אל תתנו למראה הצנום של
ה Cehard C3800NUT לבלבל אתכם. הגיטרה אמנם קטנה אך מאוד נוחה למשתמש. בין אם אתה תלמיד מתחיל ובין אם אתה מורה מנוסה לכל אחד יש את ההעדפה שלנו. יש את אלו שיאהבו את המראה הגדול שמושך את העין, ויש את אלו שדווקא יעדיפו את הנוחות ואת המראה הצנוע.
ל – Cehard C3800NUT גוון בהיר עשוי עץ איכותי, צוואר הגיטרה עבה כמצופה מגיטרה קלאסית ויתרון אחד משמעותי הוא גשר הגיטרה אשר בנוי נמוך, מה שלא מצריך אותנו לחזור לחנות כדי לשייף אותו בשביל לקבל סאונד חלק ללא זמזומים.

 

רמת קושי

המלצתי לאלו בינינו שבתחילת דרכם להתחיל בגיטרה קלאסית. הגיטרה הקלאסית קלה יותר ללמידה משתי סיבות. הסיבה הראשונה היא מיתרי הניילון. המיתרים הרבה יותר ידידותיים למתחילים מאשר בגיטרה אקוסטית שכל מיתריה עשויים מתכת. בשני סוגי הגיטרות יהיה קושי התחלתי עד שתפתחו עור קשה באצבעות. הסיבה השנייה היא רוחב צוואר הגיטרה. לא כמו בגיטרות אקוסטיות, בגיטרה הקלאסית הצוואר רחב יותר כך שנוח יותר לנוע בחופשיות מבלי חשש לגעת במיתר לא רצוי.

 

תקציב

למחירון הגיטרות יש מנעד רחב בשל מגוון רחב של סוגים שונים. החל מגיטרות שמחיריהן 70 ש”ח לכאלו שמחירהן 15,000 ש”ח. מחיר גבוה לאו דווקא מחייב שהגיטרה תהיה איכותית. חשוב לזכור, כמו כל פריט אחר שאנו קונים אנחנו גם משלמים על מיתוג. לכן, הצעתי היא לא לבחון לפי מחיר אלה לפי הרגשה, במיוחד אם אתה נגן מתחיל. על מנת שתוכל להתקדם אתה צריך להרגיש נוח עם הכלי.
מחירה של ה-Cehard C3800NUT הוא כ – 500 ש”ח. מחיר הולם למה שהגיטרה מביאה איתה.

 

לסיכום

גיטרה קלילה וכיפית, נוחה לשימוש ויפה למראה. בימים הראשונים תצטרכו לשחק יותר עם
טיונר לגיטרה (tuner) עד שהיא תתפוס את הכיוון שלה. אני הייתי ממליץ למתחילים שבינינו לא להתפתות לגיטרות אקוסטיות כי רמת הקושי שם יותר קשה למתחילים מבחינת אחיזה ולחיצה.
תמיד בגיטרה הראשונה יש התלהבות יתר, אז חשוב מאוד לרגע לנשום עמוק ולא להוציא אלפי שקלים לפני
שבדקתם אם גיטרה זה באמת הקטע שלכם.
לבסוף, הייתי ממליץ על ה- Cehard C3800NUT במיוחד בגלל הגודל שלה. הרבה יותר נוח לסחיבה, מחיר הוגן. להניח על הרגל ופשוט לנגן…

מאת: איציק אלפא – יועץ ומומחה גיטרות וכלי נגינה

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !