בשוק המקרנים בכלל והמקרנים הניידים בפרט, יש התפתחויות ושינויים באופן ותדירות מוגברת בתקופה האחרונה. ההתרגלות שלנו כמשתמשים לסמארטפונים והיכולות שלהם מבחינה גרפית או פונקציונאלית השפיעו מאוד גם על עולם המקרנים הניידים. לכן החלטנו לבדוק לעומק את הפעילות של המקרן הנייד המעניין הזה, המקרן הנייד-Q7 CLX שבאמת נראה כמציג משהו מתוחכם ושונה מרוב המכשירים הדומים שאנחנו רגילים לראות, האם באמת כך? בדקנו ולהלן התוצאות.

ראשית החיבורים:

המקרן הנייד הנ”ל כולל מספר חיבורים עיקריים חשובים – ישנו חיבור USB, כרטיס זיכרון SD וחיבור MHL לחיבור WIFI לכל מכשיר בעל יכולות מתאימות. המקרן מגיע עם מערכת הפעלה אנדרואיד, מה שכבר ממקם אותו בספרות של המשתמש הרגיל לשימוש במערכת השגורה הפופולארית. הסוללה שלו, הינה ע”ס 5000MA . כמו כן המקרן כולל גם כניסה סטנדרטית יותר לסאונד – כניסת pl 3.5, ומקור טעינה בדמו מיקרו USB.

הבדיקה נעשתה על מסך הקרנה, המקרן הנייד מסוגל לעבוד גם על מסך הקרנה נייד, חצובה או חשמלי אך ניתן לשימוש גם על גבי קיר לבן. התוצאות כמובן טובות יותר בשימוש עם מסך הקרנה ייעודי, אבל לא חובה.

מאפיינים טכניים:

דגם המקרן: CLX Q7
חיי מנורה: עד 30.000 שעות
רוזולוצייה מקסימלית: 1280X800
טכנולוגייה: DLP
עוצמת הארה: 700 ANSI-LUMNES מקביל למקרן רגיל 2300AL
משקל: 190 גרם
גודל תמונה: 10′-200′ אינץ’
יחס ניגודיות: 1:2000
סוללה: 5000mah
עוצמת הרמקול: 1W/8ohm
מידות: 146mm*78mm*15.8mm
חיבורים : Usb, Wifi, micro SD card,Micro USB,3.5mm stereo audio out.
מיקוד פוקוס ידני לשליטה על איכות הצפייה
נתונים נוספים: תמיכה ברזולוציות גבוהות720Pו-1080P, המקרן בעיצוב דק המציג תמונה חדה ואיכותית.
מתאים גם כמקרן לפלאפונים, מצלמות לפטופים וכו..

פתיחת האריזה ושימוש ראשוני:

המקרן כאמור, מזכיר במידותיו את הסמארטפונים העדכניים כיום, וכך גם האריזה שלו. המעטפת של המוצר בהחלט מזכירה סמארטפון מהעדכניים בשוק כיום, מה שמוסיף לחוויית השימוש הראשונית.

בפתיחת האריזה, ניתן לראות את כפתורי המגע הנמצאים בחזית המכשיר, ומוארים באור כחול. הכפתורים הללו הם הרלוונטיים לפעולות ההפעלה הבסיסיות הקשורות למערכת האנדרואיד ותפעול המכשיר. כמו כן בחזית נמצאת נורת הלד ומאווררים הפועלים בזמן הפעולה לקירור הנורה והמכשיר.

בצד שמאל של המכשיר נמצא הפוקוס, הניתן לכוונון בעת ההפעלה, לפי מרחק המכשיר מהצג ומאפיינים אחרים של כל אזור הקרנה. בצד ימין שלו נמצא מתג ההפעלה, והכניסות השונות שהוזכרו במאפיינים הטכניים. USB, מיקרו USB לטעינה וכיוב’.
בחלקו האחורי של המכשיר נמצא חיבור הסאונד. יש לציין שלמכשיר יש גם חיבור Bluetooth פעיל שניתן לכייל לצרכי הסאונד. בחלקו התחתון של המכשיר- פתחי האוורור.

הפעלה של המכשיר – לחיצה ארוכה על כפתור ההפעלה. מסך ההפעלה יידלק והאפשרויות יופיעו לפניכם להמשך תפעול. מבחינת חיבורים ניתן לחבר מקלדת ב-USB ועכבר אלחוטי וכך לשלוט על האנדרואיד בקלות. התמונה תופיע בחדות מקסימאלית בחדר חשוך כמובן, אם כי ניתן לצפות במסך גם בתאורה מסוימת. חיבורים נוספים כאמור יהיו ב-WIFI או בשיטות חיבור נוספות הנוחות לשימושכם.

יש לציין כמו כן את ביצועי הסוללה המפתיעים. הסוללה חזקה מאוד יחסית ותחזיק גם מספר שעות של ביצועים מקסימאליים כמו הקרנה של סרטים וקטעי וידאו בתאורה ורזולוציה גבוהה יחסית.

לסיכום:

המקרן הנייד הנ”ל מביא איתו בשורה לא קטנה – האפשרויות של ההפעלה הקלה והידידותית בעזרת מערכת אנדרואיד, לצד היכולות הביצועיות הבאמת גבוהות, חדות התמונה ותאורת ההקרנה. יחסית למכשירים אחרים הקיימים בשוק, מדובר ללא ספק בשחקן חזק מאוד שמשנה את הסטנדרטים של המקרנים הניידים ואיכויות הביצוע שלהם.
קלות החיבור באמצעות WIFI היא חשובה מאין כמוה כאן. אנחנו נמצאים בתקופה של מיידיות וקלות בהפעלה. אין זמן לחיבורים אין סופיים וכבלים מסורבלים. ה-q7 מביא איתו את התרבות המיידיות בהפעלה שהתרגלנו אליה מהסמארטפונים, אך עושה זאת ביכולות הקרנה של מקרן חזק מאוד ואיכותי. גם אם במקרנים לא ניידים עדיין נראה תמונה חזקה יותר, מדובר בקפיצת מדרגה רצינית ביותר לכיוון ולא יהיה כה מפתיע אם ההתקרבות למקרנים הנייחים תימשך גם במוצרים הבאים לשל המותג.

בסופו של יום, מדובר במקרן נייד מאוד מומלץ לשימוש, מתאים לשימוש ביתי של הקרנת סרטים וקטעי וידאו או לשימוש רציני יותר מול כיתות והרצאות, בדינמיות אפקטיבית ומאוד יוצאת דופן.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !