בהמשך לסדרת כתבות וסקירות מוצרים שאנו מוציאים עבור הרמקולים המוגברים של המותג  TRX Audio, החלטנו לבדוק את הרמקול המוגבר Q10, ולבדוק את הביצועים שלו באופן אינדיבידואלי ובהשוואה לסדרת ה-Z המוצלחת של המותג.

רקע

רמקול מוגבר כידוע, יהווה עבורנו חלק ממערכת הגברה שתרכיב בין השאר גם מוצרים נלווים, כמו מיקסרים, סטנדים, כבלים, מיקרופונים ועוד. המוצרים הללו יוכלו להגיע כמוצר נפרד או חלק מסט, ולכן חשוב יהיה לנו לבדוק את הביצועים של המוצרים הללו, הן כמוצר יחיד והן איכות החיבור שלו למוצרים נלווים והאפשרויות שנפתחות כאשר משלבים אותם עם מוצרים נוספים במערכות ההגברה.

רמקולים מוגברים אלה הינם מעט קטנים יותר מה-Z15 או ה-Q15 ויכולים לשמש אותנו לאפשרויות הגברה יותר סולידיות, אם כי העובדה לא גורעת מאיכות הסאונד והביצוע כמו שנרחיב בהמשך.

הרמקול המוגבר הזה כולל וופר 10′ וטוויטר 1.35, בדומה ל-Z10 הוא כולל מגבר Class D בעל עוצמה של 500W ובדומה לאחיו מסדרת ה-Z גם מעבד DSP Sound Processor.

ביצועי הסאונד של המאפיינים הנ”ל מוציאים איכות סאונד גבוהה מאוד וברמות המקצועיות ביותר לסקאלת המחירים הללו ומעל, וגם זאת עובדה שכבר ראינו במוצרים אחרים של המותג TRX Audio.

מבחינת העיצוב, לעומת סדרת ה-Z האלגנטית והיוקרתית, מדובר במעטפת עמידה יותר שתאפשר שימוש יותר בטוח גם לאירועי חוץ ונסיעות שטח, כאשר סביב הרמקול שכבת מעטפת מגינה ששומרת עליו ממכות יבשות כפי שניתן לראות בתמונה.

מאפיינים טכניים:

עוצמה: 500 וואט

אלמנט (וופ’ר): 10 אינצ’

הגנה (לימיטר): יש

כניסת LINE: יש (1)

כניסת מיקרופון: יש (1)

דציבל: 131db

סוג הכניסות: XLR/TRS LINE

משקל: 12 ק”ג

טווח כיסוי במצב מאוזן: 90 מעלות

טווח כיסוי במצב מאונך: 60 מעלות

גובה: 62 ס”מ

רוחב: 36 ס”מ

עומק: 35 ס”מ

 

פתיחת האריזה ושימוש ראשוני:

בתוך האריזה מה שנמצא הוא הרמקול עצמו כמובן, חוברת הפעלה והוראות שימוש מהיצרן וכבל ייעודי.

כפי שניתן לראות מהמאפיינים הטכניים מדובר ברמקול קל במיוחד, שיאפשר בנוסף לשכבת ההגנה שלו תמהיל אידיאלי לנסיעות ואירועים בחוץ (כדאי להצטייד בגנרטור), הרמקול קל מאוד יחסית לגודלו וניתן להעבירו בקלות ממקום למקום בעזרת 3 ידיות, שתיים בצדדים ואחת בחלק העליון.

בחזית הרמקול נמצאים האלמנטים של הרמקול, וופר, טוויטר המובל על ידי העיצוב הפירמידה האופייני, והוופר מוגן על ידי רשת ביטחון ששומרת עליו וגם מוסיפה לעיצובו הייחודי, בחזית הרמקול מופיע לוגו של המותג TRX Audio הניתן לכיבוי והדלקה וגם הוא מוסיף לנראות. מעבד ה-DSP כולל בתוכו אפשרויות לשליטה מלאה בתחומי התדרים, והרמקול יכול להפיק סאונד באיכות הגבוהה ביותר לא משנה איך והיכן ימוקם (פירוט בהמשך)

המעטפת עשויה פלסטיק קשיח המגן על הרמקול, ויחד עם זאת מהווה חומר גלם קל מאוד כאמור שגורם לרמקול להיות קל במיוחד בקטגוריות הצליל שלו והרמקול שוקל כאמור 12 ק”ג בלבד, מה שמאפשר לנו להעבירו בקלות יתרה ממקום למקום ולהשתמש בו באירועי חוץ ופנים כאחד.

מאחור נמצאים מעבד ה-DSP והכניסות לחיבורים השונים. כניסת LINE וכניסת XLR, ויציאת Line Out למטרת שרשור רמקולים.

מעל לחיבורים נמצא המעבד הדיגיטלי, מאוד אינטואיטיבי וקל לשימוש, וכדאי לעבור על הכיוונים הראשוניים בטח בשימוש ראשון. בגדול ישנם 3 מצבים עיקריים – מוניטור (Monitor) – לשימוש בו הרמקול עמוד על הרצפה, Bracket – לשימוש תלוי על הקיר, או Pole לשימוש על גבי חצובה או מעמד ייעודי.

 

בשורה התחתונה:

המותג TRX Audio כבר יצר לעצמו שם של רמקולים איכותיים ברמות הגבוהות ביותר הקיימות בשוק, המוצרים לא נופלים ממתחרים מובילים בתחום הידועים לקהל הרחב כבר עשרות שנים, והאיכות של סדרת ה-Q של TRX Audio ממשיכה את הקו הנ”ל.

הרמקול שנסקר משלב כאמור איכות צליל וביצועים דיגיטליים מתקדמים עם מעטפת עמידה ואיכותית שתעזור לרמקול לשמור על איכותו לאורך זמן ככל הנראה מהבדיקה.

האלמנטים של הרמקול, המעבד הדיגיטלי DSP נותן לרמקול ערך מוסף של אפשרויות צליל וטווח רחב של שימושים, העיצוב הייחודי המוכוון הגנה על הרמקול מייצר מוצר שישמור על איכותו לאורך זמן וייתן ערך למחירו האטרקטיבי.

בשורה התחתונה מדובר שוב ברמקול מומלץ מאוד שיכול להתחרות גם במוצרים יקרים בהרבה באיכות הצליל שהוא מספק, בין אם המטרה היא שימוש ביתי ולאירועים קטנים ובין אם לשימוש מקצועי בחוץ או בבית, המוצר מספק את הסחורה.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !