היום על שולחנינו מוצר שמוכר מאוד במחוזותינו כבר שנים רבות, מדובר על רמקול מוגבר 15″  SoundKing

זהו רמקול מוגבר בעל עוצמה של 400W  בעל שני אלמנטים ,וופר 15″ וטוויטר 1.75″, רמקולים מוגברים מסוג אלה עשו חיל בשנים עברו.. אך בשל ההתקדמות הטכנולוגית, הם נותרו קצת מאחור..
האפשרויות שמציג הרמקול לא רבות, יש לנו חיבור אחד IN ויציאה אחת OUT ,חוץ מחיבורים אלו ישנן 3 חוגות ווליום, באס וטרבל
הכיוון הוא די פשוט ובסיסי ביציאת הOUT נוכל לשרשר לעוד רמקול כמובן. חשוב לציין כי אם משתמשים ברמקול כיחידת ציוד הגברה עצמאית, תהיה לנו בעיתיות בשל מיעוט הכניסות והחיבורים שלו, אך אם משתמשים ברמקול כחלק ממערכת הגברה שלמה הכוללת גם מיקסר ויתר האביזרים הנחוצים, אז אין לכך משמעות מהותית.

למעשה, בשנים עברו, רמקול זה היה ה”מתחרה” של רמקול מוגבר פרוטק 15″, דגם 500A, אולם הפרוטק שגם הוא דגם מאוד ישן יחסית, היה נותן לו נוק אאוט, ומתעלה עליו.
רמקול מוגבר SOUNDKING

 

נתונית טכניים

דגם: FPO 215A  SoundKing

עוצמה: 400 וואט

אלמנט (וופ’ר): 15 אינצ’

הגנה (לימיטר): יש ANALOG

כניסת LINEMIC: יש (1)

סוג הכניסות: XLR

כניסת USB: אין

משקל: 24 ק”ג

פתיחת האריזה והפעלה ראשונית

קודם כל מדובר מחבילה מאוד כבדה, הרמקול עצמו שוקל בסביבות 25 ק”ג וזהו נתון שלא ניתן לזלזל בו, באריזה עצמה אין דבר מלבד חוברת הוראות וכבל חשמל סטנדרטי,
הוצאת הרמקול מן האריזה דרשה הרבה כוח, מכיוון שישנה רק ידית אחת לאחיזה והיא נמצאת בצד הרמקול.
מבחינת עיצוב אין כאן משהו חדש או מנקר עיניים ,עיצוב די סטנדרטי בחלק התחתון מחפה רשת על אלמנט הוופר 15″ ,ובחלק העליון ישנה מן פירמידה הפוכה פנימה אל הטוויטר 1.75″
אני כבר שמעתי כמובן את הרמקול בעבר אך מעולם לא בחנתי אותו בדקדוק, הגיע הזמן לחבר את הרמקול למקור סאונד, מיקסר במקרה הזה שאליו נתחבר בלפטופ.
חשוב לומר כמו תמיד שמומלץ להשתמש בקבצים באיכות גבוהה בלבד, איכות הקובץ משפיעה על איכות הסאונד ועוצמתו.
בהפעלה הראשונית ניגנתי כמה שירים עכשוויים מז’אנר ה  POP ו HIP HOP, מיד הסאב השמיע אותותיו , הצלילים הנמוכים כמו שזכרתי אכן הם העיקר , נשמעים סבירים ויכולים לעשות את העבודה אך לא בכל סגנון מוסיקה.
אך יש לציין שמאפילים מעט על הצלילים האחרים, הMID וה HIGH ממש כמעט לא מורגשים ונשמעים חלולים במקצת, אין ספק שהתאכזבתי מעט , אך נקווה שבסגנון מוזיקלי אחר יוכל לתת גם מנעד צלילים רחב יותר
ומיד עברנו לנגן מוזיקה ישראלית ומזרחית, שוב התופים ,באסים וצלילים נמוכים נשמעו בינוני פלוס, חיתוכי הבאסים לא כל כך הורגשו, אך כאן שזהו סגנון שמבוסס על שירה ניתן כבר היה להרגיש יותר בחסרונם של הצלילים הMID וה HIGH ,
הסאונד אומנם מגיע לעוצמה גבוהה אך נחנק, וכמובן תלוי בקובץ ובחיבורים גם כן, והצלילים הנמוכים באמת יכולים לספק את העבודה , היום ממרום גילי אני זקוק לקצת יותר מזה כדי להנות באמת ממוזיקה באיכות גבוהה.

מסקנות

אין ספק שהרמקול הזה היה פופולארי בזמנו , הצלילים הנמוכים אמנם באמת נשמעים בצורה סבירה, אך לא בכל סגנון שניסינו, הרמקול עצמו כמו שציינתי כבד מאוד וקשה מאוד לנשיאה.
יש לומר שהיום ישנן אלטרנטיבות בשוק הרמקולים המוגברים, בימנו אני הייתי ממליץ לקנות רמקול מוגבר עם מעבד DSP בלבד, דבר שחסר לי מאוד ב- SoundKing, עם המגבר האנלוגי המיושן.
בסך הכל זהו רמקול מוגבר נחמד מאוד, אך כמו שכבר ציינתי היום נדרש קצת יותר כדי להרשים אותי, הצלילים מלבד הנמוכים היו חלולים ובנאליים ,מעבד הסאונד מיושן .ומשקל הרמקול גבוה מהמקובל היום בשוק.
בסופו שלך יום ישנן אלטרנטיבות אחרות בשוק באותו טווח מחירים ואותו טווח עוצמה ואף של אותו יצרן, שעולות עליו בכמה מונים.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !