– סקירת מוצר  RCF 715

היום על סדר היום נמצא שוב רמקול מוגבר ,מדובר על רמקול מוגבר מבית RCF הנחשבת דגם הART 715

RCF היא חברה איטלקית המוכרת מאוד באזורינו, החברה מייצרת ציוד הגברה בכלל וכמו כן גם רמקולים מוגברים כבר כמה עשורים טובים בהצלחה, ציוד ההגברה של RCF נחשב טוב איכותי ועממי, אולם לא בקצה העליון.. ה-ART715 הוא רמקול מוגבר בעל אלמנט וופר 15″ ואלמנט טוויטר 1″ , עומצת הרמקול היא 700RMS.
הרמקול עצמו נבדק לשימוש במצב LIVE ומיועד במיוחד למלא תפקיד של מוניטור במה עם פיזור של 60 מעלות. כמו שאנו מכירים את RCF אנו לא נתאכזב מביצועיו,
לרמקול מספר אלמנטים מעניינים כמו מעבד VDSP החדשני ומגבר CLASS D 2 WAY , וכמובן טכנולוגיית FiRPHASE   המעניינת של RCF שאמורה לתת לנו חוויה מועצמת של סאונד והדגשת צלילים וניקויים.
הרמקול אמנם נמצא בטווח הגבוה של המחירים בקטגוריה אך אנו נבדוק אם הוא בהכרח גם נמצא שם מבחינת ביצועים.
היום נבדוק את הרמקול בכמה מצבים , במצב של לייב גם כמוניטור לזמר וגם כהגברה ונבחן את העוצמה האיכות הפיזור והתפקוד הכללי בכל ייעוד שונה.

715

פרטים טכניים:

תכונות-
130 dB Max SPL

700 WATT 2-way power

Innovative DSP Processing

1″ Compression Driver, 1.75″ v.c.

15″ Woofer

90°x60°, wide dispersion constant directivity horn

FiRPHASE Technology

פתיחת האריזה

למי שכבר יצא  לפתוח אריזה של רמקול מוגבר יודע שאין שום דבר מיוחד, כמובן נמצא הרמקול וגם חוברת הוראות ותפעול מהחברה ופרט לכבל החשמל אין דבר נוסף באריזה.
הרמקול מעוצב בקווים הנקיים האופיינים לRCF ואינו מחדש משהו מבחינה עיצובית,כמו שאומרים הרכב מנצח לא מחליפים, למרות שהייתי רוצה לראות קצת יותר אומץ בעיצוב.
הוופר נמצא במרכז התחתון ומעליו באמצע נמצא הטוויטר ומשני צידיו פתחי אוורור ,החיבורים כולם נמצאים מאחור והם כוללים XLRPL- LINE IN וכמובן גם יציאת XLR לחיבור לרמקול מוגבר נוסף.

שימוש ראשוני

מיד לאחר הפתיחה חיברנו את הרמקול לחשמל וחיברנו למקור, בתחילה ניגשנו לשמוע קצת מוזיקה אלקטרונית והרמקול הראה יכולת לא מבוטלת בהתמודדות עם כל מנעד הצלילים, הסאונד היה די נקי
ומעבד הDSP המובנה כאן בעזרת המגבר CLASS D עושים עבודה סבירה בכל מה שקשור בנקיון הסאונד, ההשמעה התנהלה באופן טוב וכל רצועה שהשמענו הרמקול ניגן אותה באופן מוצלח!
אחרי השמעת המוזיקה הבסיסית התחלנו להשמיע שירים בLIVE ע”י זמר (השם שמור במערכת) החובר למיקרופון איכותי ומשם לרמקול, בתחילה תיפקד הרמקול כמוניטור במה ויש לומר שעשה זו בהצלחה מרובה ,
הזמר הנ”ל הביע את שביעות רצונו מהרמקול, וכמו שציפינו ה715 עומד בגבורה בכל משימה שהנחתנו עליו.
מיד לאחר מכן ניגשנו להשמיע את שירת הזמר בתור הגברה לאורחים, התוצאה הייתה באמת משביעת רצון ומלבד ליקויים מאוד קטנים בצלילים הגבוהים, אין לי כל טענה.
עוצמת הרמקול מגיעה ל130 דציבל שזהו מספר גבוה לכל הדיעות אך לדעתי ברמקול מוגבר איכותי וטוב אין צורך להגיע ליותר מ90% מעוצמת הרמקול באף מקרה.
מעבד הDSP וטכנולוגיית FIRPHASE עושים עבודה מצויינת בברירת תדרי הסאונד ונקיונם, הצלילים נשמעים בהירים וחדים מאוד והפיזור אופטימלי , גם ממקומות לא נגישים לרמקול היה ניתן לשמוע בבירור שמדובר ברמקול איכותי וחזק.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !