בתי הספר מהווים כור היתוך של ילדי ישראל ודורשים חדשות לבקרים לעמוד תחת דרישה מהשטח לשינוי. הילדים של ימינו הם ילדים חכמים, משכילים ובעלי כלים רבים להשגת מידע. כמו כן, הם גם ילדים אשר משתעממים בקלות ורוצים כל הזמן למצוא את הגירוי הבא. בתי הספר לעומת זאת, לא תמיד יכולים לתת מענה מקצועי לתלמידים והם עובדים עדיין בשיטות מיושנות שלא מגרות מספיק את הדור הצעיר. ואולם, בשנים האחרונות אנו רואים שינויים קלים אך משמעותיים שקורים בבתי הספר ומאפשרים לתלמידים לקבל מענה טכנולוגי יותר לצרכים שלהם. אחד מהשינויים הללו הוא הכנסת מקרנים ומסכים לכיתה על מנת לקיים מערכים בשילוב מקורות מידע אינטרנטיים ומידע ויזואלי שיפיח עניין בחומר הלימודים.

מקרנים לבתי ספר מציגים את החומר בצורה קצת אחרת

 

מתי ניתן לעשות שימוש במקרנים לבתי ספר

בתוך כתלי בתי הספר המודרני ניתן לעשות שימוש במקרנים ומסכים במכה דרכים כדי לשפר את איכות הלימדה ואת רמת העניין של התלמיד הממוצע בחומר. בין שלל הדרכים ניתן למנות:

  • מצגות – שילוב מצגות בתוך מערך השיעורים מאפשר לתלמידים לראות את החומר בצורה תמציתית וממוקדת על לוח הכיתה. התלמידים מקבלים את המידע בצורה ברורה לצד הסברים עמוקים יותר מפי המורים.
  • סרטים חינוכיים – שילוב סרטים, סרטונים וקטעי וידאו הקשורים לחומר הנלמד מביאים את התלמידים להתעניין בחומר בצורה קצת אחרת. מלבד ההפוגה המנטלית שיש צפייה בסרט, התלמיד זוכה להמחשה של המידע אשר נלמד בכיתה ויכול להבין בקלות ולקשר בין הדברים. כמו כן, סרטים מסייעים לתלמיד לזכור בצורה טובה יותר את הנלמד בכיתה.
  • טקסים רשמיים – בימי זיכרון וטקסי סיום מקרנים ניידים ומסכים לבמה מאפשרים לתלמידים לראות את הבמה כמו גם לצפות בסרטונים ושירים שנערכו במיוחד לקראת הטקס. דוגמא נפוצה לכך באה לידי ביטוי במנהג של בתי ספר רבים להציג את תמונות חללי בית הספר על מסך במהלך טקסי יום הזיכרון.
  • פעילויות חברה – משחקי חברה בכיתה הם חיוניים ליצירת גיבוש בין תלמידים. ניתן לרתום לטובת הנושא את המקרן ולהפוך את לוח הכיתה ללוח המשחק, כך שכל התלמידים רואים את ההתקדמות שלהם כקבוצה.
  • הכנות למבחנים- בעת הכנות למבחנים ניתן להקרין על לוח הכיתה שאלות ויחדו לענות על תשובות או להשתמש באתרים ייעודים להכנות למבחן כמו “קהות”.

מקרן נייד Vivi Bright GPS 8

למחירון מקרנים וציוד הקרנה – לחצו כאן!

שוברים את דפוס הלמידה של תלמידים

החיים בעולם המודרני, הטכנולוגי, דורשים מכל צעיר וצעירה לצאת לעולם עם סל כלים שלא תמיד נלמד במערכת החינוך. התאמה של מערכת החינוך לאו דווקא אומרת לשנות את כל חומרי הלימוד. לעומת זאת, ניתן להתאים את שיטות הלימוד לחיים המודרניים ולהכניס לאט ובהדרגה מקרנים ומסכים לתוך כל כיתה. יצירת חווית לימודים אינטראקטיבית היא לא עוד חלום, בייחוד כאשר עלויות הציוד הן נגישות וגם ההתקנה והתפעול קלים יחסית. אם התלמידים יתרגלו לשיעורים יוצאי דופן, יתאמצו לחשוב ולחדד את היכולות הווירטואליות שלהם ויצאו מגבולות הגזרה האנלוגיים של ימינו, יהיה להם הרבה יותר קל להתנהל בעולם כאנשים בוגרים ומצליחים.

המקרנים הם אולי כלי עבודה פשוט, אך יכולת הגיוון שהם מספקים למורים היא עצומה. אפשר להביא לכיתה כמעט כל מקור מידע, תוכנית לימודים, או חומר מעשיר שיש ולאפשר לילדים להתנסות בחוויות גם בין כתלי המוסד החינוכי. יחד עם זאת, חשוב לבחור מקרנים איכותיים שיאפשרו לתלמידים לראות בצורה ברורה כמו גם ישמרו על העיניים שלהם בריאות לאורך זמן, לצד מסכים איכותיים שישמרו לשנות שימוש רבות.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !