שיח ציבורי וחקיקה מקיפה בתחום השיוון העלו לתודעה את הצורך ביצירת מחרב ציבורי נגיש לכל אדם. עד לעת האחרונה, אנשים בעלי צרכים מיוחדים הרגישו ממודרים בפועל ממקומות ומאירועים רבים רק בגלל שלא נערכו התאמות לצרכים הבסיסיים שלהם. כיום, מלבד הדרישה בחוק, מארגנים ובעלי עסקים רבים מעוניינים לשלב את קהל בעלי הצרכים המיוחדים בכל אירוע ולכן פועלים באופן אקטיבי על מנת לאפשר להם לקחת חלק באירועים. אחד מהפתרונות הפשוטים ביותר לשילוב אוכלוסיות בעלות צריכים מיוחדים בטקסים ואירועים הוא הצבת מסך הקרנה לטובת ציבור החרשים, לקווי הראיה ודוברי השפות הזרות. על מהסכים מתאימים את התוכן הנדרש ומאפשרים למשתתפים להבין בדיוק מה מתרחש לאורך האירוע כולו. השכרת מסכים ומקרנים אם כך, הופכת נפוצה מאוד ומהווה כלי עבודה משמעותי בקרב ארגונים ומוסדות רבים.

מס הקרנה
מתאימים את התוכן לכולם

הצבת מקרנים ומסכים על או בקרבת במות מאפשרת למארגני האירוע להעביר את הנעשה על הבמה בכמה דרכים פרט לקריינות מסורתית. ניתן לסייע לבעלי הצרכים המיוחדים על ידי:

  • הקרנת התוכן המדובר בצורה כתובה – תמלול מלא של הנאמר על הבמה מאפשר לאנשים בעלי קשיי שמיעה להיות חלק מהקהל. כמו כן תמלול זה מאפשר ללקויי הראיה, אשר מתקשים לראות את הפרטים הקטנים להיעזר בכתוב על מנת לעקוב אחר הבמה.
  • הקרנת התרגום לשפת הסמנים – כיום אירועים ציבוריים רבים מלווים במתרגם לשפת הסימנים. המתרגם ממוקם לרוב על הבמה, אך לא תמיד ניתן לראות בבירור את התרגום מכל מקום באולם. לכן, הקרנה רציפה של המתגרם לאורך האירוע מקלה על לקוויי השמיעה ומאפשרת להם להבין את המתרחש סביבם.
  • הקרנת הבמה בצורה מוגדלת – לקויי ראיה כמו גם מבוגרים רבים, מתקשים לראות את הבמה ולהבין מה קורה. בהצגות או במופעי בידור הבמה היא מרכז העניינים ולפעמים קשה מאוד להעביר בתרגום או בתמלול את הבעות הפנים של השחקנים או התחושה הכללית בבמה. לכן תצוגה מוגדלת על מסך היא פתרון הולם לאותן אוכלוסיות.
  • תרגום לשפות נוספות על גבי המסך – כיום חיים בישראל אנשים רבים שלא יודעים לדבר עברית. במופעים רבים מוצג תרגום לקהל המקומי אשר מאפשר להם לקחת חלק באירוע כולו.מסכים להשכרה מסייעים לאוכלוסיית עם צרכים מיוחדים להיות חלק מהכלל

מעשה קטן עם השפעה גדולה מאוד

כל תהליך התאמה של תוכן לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים הוא תהליך מבורך. מארגני מופעים אשר מוצאים את עצמם חושבים על אוכלוסיות אלו, יוצאים נשכרים בשתי דרכים שונות. ראשית, המסכים והמקרנים משמשים את כלל הקהל, ולא רק את קהל הצופים הרגיל לכאורה. שנית, שילוב אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים מגלה לנו כחברה אנשים לא תמיד באים לידי ביטוי דווקא בגלל אותן המגבלות. אוכלוסיות אלו ישמחו מאוד להפוך לחלק קבוע בכל מופע, הצגה או קונצרט, כל מה שנדרש מכם בתור מפיקים הוא להשכיר ציוד הקרנה ומסכים מתאימים על מנת לתת מענה לצורך.

ציוד הקרנה

בעת השכרת הציוד חשוב לקחת בחשבון את גודל המסך, איכות המקרן וגם את מיקום הציוד בחלל המופע. מיקום לא נכון יכול גם הוא לפגוע באיכות הצפייה של כלל הקהל וגם של בעלי הצרכים המיוחדים. לכן, מומלץ להתייעץ עם חברת ההשכרה אשר מחזיקה בידע המקצועי ויכולה לתת מענה אחראי לשאלות שלכם בתחום. ההשקעה ביצירת סביבה נגישה היא השקעה פעוטה ביחס להשקעה הכללית שלכם במופע. אולם אתם תצאו מההפקה נשכרים גם בביקורות וגם אל מו לעצמכם אם תחושה שעשיתם טוב לאחרים.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !