מיקרופון אלחוטי SHURE BLX-SM58
היום אפשר למצוא כמעט בכל בית מיקרופון כזה או אחר, המיקרופונים משמשים אותנו גם לפן המקצועי וגם לפן האישי ולצרכי בילוי. האם יש הבדל בין המיקרופון המקצועי לבין המיקרופונים שמיועדים לתחביב? מהו המיקרופון המומלץ לשתי המטרות? וכמה זה עולה לי?

 

מהו מיקרופון אלחוטי
מיקרופון אלחוטי מכונה גם “מיקרופון רדיו”. בדגם זה אין צורך בכבל המחובר לציוד הגברה מסוים. המיקרופון עובד על בטריות המעניקות אנרגיה בכדי לאפשר העברת אותות אודיו ליחידת המקלט של המיקרופון ולא מצריך כבל חשמלי שמתחבר למגבר כמו במיקרופונים ישנים. הקול היוצא מהגבר עובר מהמיקרופון אל מערכת ההגברה באמצעות אינפרא אדום או גלי רדיו, ישנן עוד אפשרויות כיום שהן יותר טכנולוגיות וחדשניות המאפשרות סאונד חלק ונקי.

מהו קהל היעד של המיקרופונים האלחוטיים?
אין קהל יעד מסוים המשתמש במיקרופונים האלחוטיים, המיקרופונים מתאימים לכולם. אפשר לראות היום בטלוויזיה מנחים הנעזרים במיקרופונים אלחוטיים או במדונות אלחוטיות, היום כבר מאוד נדיר לראות על המסכים מיקרופונים חוטיים. כמו כן, יש קריינים, שחקנים, זמרים, מרצים ופוליטקאים בכנסים המשתמשים במיקרופונים האלחוטיים. המיקרופונים האלחוטיים נותנים לנו יותר חופשיות, יותר תנועה בימתית ופחות “קלמזיות” כמו אצל המיקרופונים הסטנדרטים. כמו כן, גם לאנשים הפרטיים המיקרופונים מתאימים אך פחות רלוונטי אם זה יהיה מיקרופון אלחוטי או רגיל, הכל תלוי בנוחות שלכם. היום אפשר לראות אנשים המשתמשים במיקרופונים למטרות קריוקי, אירועים פרטיים, חדרי קריוקי וכו’…

 

כיצד נדע מה לבחור?
תחילה, בדקו מה החנות מציעה לכם, ישנן חנויות המציעות שני מיקרופונים ברכישה אחת ויש כאלו שמציעות מיקרופון אלחוטי בודד כמו בדגם BLX SM58 , כמובן שהכמות לא משנה אלא האיכות. הסתכלו על המפרט הטכני של המוצר ובדקו אם מדובר בשידור מסוג VHF או מסוג UHF.
מיקרופון אלחוטי VHF – מיקרופון אלחוטי בסיסי, לרוב עובד על אינפרא אדום, טווח שידור קצר.
מיקרופון אלחוטי UHF – מיקרופון ברמה גבוהה יותר מהסוג השני, לרוב עובד על גלי רדיו ואיכויות שידור אחרות. אין צורך שהמקלט יהיה בטווח ראיה, טווח השידור של המיקרופון הנ”ל רחוק. מיקרופון זה מיועד לשימוש מקצועי, הנחיה, טלוויזיה וכדומה…

 

על הדגם BLX 24 – SM58
דגם יוקרתי של חברת Shure, הדגם הוא בעל טווח קליטה גבוה, אפשר להגיע עד 40 מטר מהמגבר ועדיין המיקרופון ישמע בצורה ברורה ונעימה, לכן גם במקרים של הפנינג בהם צריכים להפעיל ילדים ולהתרחק מעמדת ההגברה, עדיין המיקרופון האלחוטי הזה ישמש אתכם בצורה הראויה ביותר. בנוסף, המיקרופון נעזר בסוללות 9V, סוללות חזקות שלא דורשות החלפה כל זמן קצר. אפשר להבחין שמדובר במיקרופון אלחוטי ברמות הגבוהות ביותר כיוון שהוא בעל טכנולוגית UHF, המיקרופון עובד על גלי רדיו והוא מיועד לשימוש מקצועי בעיקר.

 

מפרט טכני

דגם: BLX24 – SM58
מספר מיקרופונים: 1
טכנולוגייה: UHF
טווח קליטה: 30-40 מטר
סוג סוללות: 9V
מתאים ל: דיבור,שירה,שיעורי ספורט ועוד.
כולל: בסיס+מיקרופון+שנאי+כבל

 

על חברת Shure
חברת מוכרת בתחום ההגברה והסאונד. המוצרים של החברה מאוד מבוקשים, ומאוד אהובים על ידי הלקוחות ועל ידי המבקרים. החברה דואגת לשמור על איכויות גבוהות ועם זאת גם על מחירים שפויים שמתאימים לכל אדם. החברה מייצרת דגמים שמתאימים גם לפן המקצועי וגם לשימוש כתחביב ביתי. החברה אמינה וותיקה בתחום.

 

מחיר
מחיר המיקרופון עומד על כ 2400 ש”ח. כמו שציינו, מדובר על מיקרופון אלחוטי מקצועי מהרמות הכי גבוהות שיש, לכן המחיר הוא בהחלט הוגן. אם אתם מחפשים מיקרופון יותר פשוט, יש לחברה עוד דגמים המתאימים לכם. חשוב לציין, המיקרופון מדגם BLX SM58 הוא מוצר אמין וחזק המשמש את הרוכשים לאורך זמן ממושך עם שמירה נכונה על המיקרופון. המיקרופון עשוי רכיבים יוקרתיים ולכן גם ליצרן עלות הייצור גבוה, אם אתם פוגשים במחירים מחשידים של הדגם הזה הימנעו מרכישה כזאת, סביר להניח שמדובר בזיוף.

 

מאיפה ניתן לרכוש את הדגם הזה?
חשוב מאוד לבחור מקום נכון לרכישה, כאשר אתם רוכשים מוצרים במחירים כאלה ובאיכויות כאלה, פנו למקומות המתמחים במוצרי סאונד והגברה. ניתן למצוא את המיקרופון האלחוטי גם במקומות לא ייעודיים, אך סביר להניח ששם מדובר על זיוף, אם שאין שם ייעוץ מקצועי והסברה נכונה לפני רכישת המקצוע. כאשר אתם מגיעים למקום מקצועי הוא מייעץ לכם איזה דגם הכי מתאים לצורך שלכם, מעניק לכם ליווי מקצועי, ידע ועם זאת סבלנות המבינה את הלקוח.

 

לסיכום
חברת Shure מציגה לנו את אחד מהמיקרופונים האלחוטיים היותר בולטים בתחום – דגם ה BLX SM58. מדובר על דגם איכותי שמתאים בעיקר לפן המקצועי, המיקרופון מכונה גם מיקרופון רדיו. הוא לא עובד על כבלים אלא על בטריות. המיקרופון עובד באמצעות גלי רדיו או אינפרא אדום המקשרים אותו אל יחידת ההגברה. אין קהל יעד ספציפי למיקרופון האלחוטי, אם אתם אנשי מקצוע שנעזרים במיקרופון אלחוטי, חפשו את המכשיר שהכי מתאים לקהל העומד מולכם, הן מבחינת כמות והן מבחינת מערכת ההגברה אותה רכשתם. גם לאנשים הפרטיים המיקרופונים האלחוטיים מתאימים, בעיקר לתחביב, קריוקי וכדומה… ישנם שני סוגים עיקריים של מיקרופונים אלחוטיים, אלו העובדים על אינפרא אדום ובעל טווח שידור קצר (VHF) ואילו הנמצאים ברמה הגבוהה יותר שעובדים על גלי רדיו ובעלי טווח שידור רחב (UHF).
הדגם BLX 58 הינו דגם ברמה גבוהה מסוג UHF, בעל טווח שידור רחב העומד על כ 40 מטרים, בטריות חזקות וגם מבחינה חיצונית הוא מבריק ונעים למגע ממושך. חברת Shure הינה חברה ותיקה בתחום, המתמחה במוצרי סאונד והגברה, החברה מייצרת מכשירים המתאימים לכלל האוכלוסיה גם מבחינת איכות וגם מבחינת מחיר. מחירי המיקרופונים נעים בטווח רחב, יש לשייך את הצורך שלכם לסוג המיקרופון האלחוטי. דגם ה BLX SM58 הינו דגם יוקרתי המתאים לפן המקצועי ומחירו עומד על כ- 2400 ש”ח.

בחירת מקום הרכישה חשובה לא פחות, בחרו מקום מקצועי שיכול להעניק לכם ידע וליווי מקצועי בזמן בחירת הדגם, מקום שיכול להתאים עבורכם את הדגם המתאים ביותר לצורך שלכם ולמקום בו אתם נעזרים במיקרופון הנייד. הימנעו מרכישה לא אחראית של מוצרים עם מחירים מחשידים, קיימים הרבה זיופיים וחיקויים בשוק ההגברה והסאונד.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !