מקרן Optoma x342e

המקרנים הופכים מיום ליום ליותר פופולריים ונגישים לרוב האוכלוסיה. בעבר, הרבה סלדו מהמוצר. ניתן היה להבין את אלו שלא מצאו לנכון לרכוש את המקרנים, כיוון שפעם איכותם הייתה נמוכה, הם יותר התאימו לבתי ספר ולשידורים בעלי רזולוציה נמוכה. השימוש הנפוץ למקרנים היה הצגת מצגות שונות. היום הדברים שונים, עולם המקרנים התקדם ואפשר להגיד שאפילו מתעלה על הפלזמות הביתיות. אז מהו בעצם מקרן? כמה זה עולה לי? והאם נחוץ לי מסך הקרנה?

מהו מקרן?

תפקידו העיקרי של המקרן הוא להציג עבורנו תכנים מסוימים שנמצאים תחת כרטיס זיכרון, USB וכו’… את התכנים אנו יכולים להציג על גבי מסך הקרנה, קיר לבן וכדומה… ניתן להציג שקופיות, סרטונים, שידורי כבלים סטנדרטים, סרטי קולנוע ועצם כל וידאו שהוא. כמובן, הדבר תלוי באיכות המקרן אותו בחרתם, אם הוא לא יכול להכיל את הרזולוציה הגבוהה של הסרטון אז לא תוכלו להציג. בניגוד לפלזמה, המקרן עוזר לנו להגיע לכלל האנשים הנמצאים בחלל החדר. זה אומר, את מסך הפלזמה אנחנו לא יכולים להגדיל ולהקטין לפי הצורך אלא להסתמך על הגודל שרכשנו. המקרנים נותנים לנו את האפשרות להגדיל את גודל התמונה בהתאם למספר האנשים וזאת בעזרת הקרבה או הרחקה של מקרן, וכמובן מסך הקרנה מתאים.

 

למי מתאים המקרן?

בעבר המקרנים היו מתאימים בעיקר למוסדות ציבוריים, בתי ספר, כנסים, הרצאות, השימוש העיקרי היה בכדי להעביר מסר לאנשים בקהל. לרוב היה מדובר על שקופיות ולא הצגת שידורים בשביל ההנאה למעט בבתי הקולנוע. היום הדבר שונה, היום כבר משתמשים במקרנים באופן יותר חופשי ולכל שימוש שהוא. המקרנים הם התחליף למסך הפלזמה. למקרנים יש יתרונות רבים על מסכי הטלוויזיה. המקרנים יכולים לשרת אותנו מבחינת גודל תמונה בצורה יותר טובה ויותר נוחה, המקרנים הרבה יותר ניידים ממסכי הטלוויזיה שלרוב מקובעים לקיר, אפשר להקצות להם מספר שימושים, גם לדברים מקצועיים בעבודה וגם לבילוי פרטי. כמו כן, יש חסרונות למקרנים, אורך חיי הנורה המוגבל, האביזרים הנלווים אותם נצטרך לרכוש. על הצרכן להפעיל את שיקול דעתו לפני רכישה כזאת, לבדוק מהם הצרכים שלו ואיך המוצר יכול לענות לו עליהם בצורה הטובה ביותר.

על חברת Optoma

כיוון שעולם המקרנים תופס תאוצה נכנסו הרבה חברות חדשות לתחום בשנים האחרונות, אחת מהן היא חברת Optoma. אשר פועלת ומייצרת מקרנים לצד מותגים שונים כגון מקרני BENQ, מקרני EPSON ועוד… מה שמייחד את חברת Optoma משאר החברות הצעירות הוא שהיא עומדת ברף של החברות הוותיקות והמוצרים שלה לא יורדים מאיכותם של המוצרים השייכים לחברות המובילות. החברה הצליחה להתברג בטופ רשימת החברות המייצרות מקרנים ואביזרים הנלווים למקרן בעזרת השדרוגים שהיא הוסיפה למוצרים, על אי התפשרות על איכות המקרן והמחירים הנוחים לצרכן.

מפרט טכני

דגם: optoma X342E

טכנולוגיה: DLP

רזולוציה מקסימלית: 1920x1080

עוצמת הארה: ANSI LUMENS 3800

ניגודיות: 1:22000

גלגל מנורה: 6 צבעים

תומך HD: יש

כניסת HD: יש

הקרנה ב- D3: יש

גודל מסך: 30 עד 300 אינצ’

יחס מימדים: 16:9 או 3:4

חיי מנורה: 15000 שעות

רמקול מובנה: יש

משקל: 2.2 ק”ג

טכנולוגית DLP

היום הטכנולוגיות הנפוצות ביותר בעולם המקרנים הם מערכת ה DLP וה LCD. מערכת ה DLP מתעלה על המערכת השניה. DLP הוא הסוג החדש ביותר בתחום המקרנים. המערכת מבוססת על שבב הכולל מראות קטנות שפועלות לפי זרם חשמלי המיוצר על ידי המקרן , כך נוצרת ההקרנה על גבי המסך. ה DLP תורם לחדות התמונה ולאיכותה, כמו כן לתגובה מהירה. בניגוד ל LCD, המערכת הזאת יותר מתאימה למשחקי קונסולה ולדברים הדורשים איכות גבוהה ואם כך גם מהירות. ה DLP מתאימה לכלל הדרישות שלנו מהמקרנים. גם למצגות שדורשות מפרט טכני פשוט וגם למשחקים החדשים ביותר שדורשים איכות מקרן גבוהה.

מחיר

מחירי המקרנים משתנה בהתאם לחברה המייצרת, למקום הרכישה, לאיכות המוצר ולמפרטו הטכני. מקרן x342e של חברת Optoma הינו מכשיר בעל איכות גבוהה, מערכת DLP חדשה, ואורך חיי נורה העומד על 15,000 שעות. המכשיר מתאים לכל שימוש. מחיר המוצר עומד על 4590 ש”ח, מחיר הוגן ביחס למה שהמוצר מפיק עבורנו. חשוב לבחור את מקום הקנייה בקפידה. בחרו מקום מקצועי, מקום שיעניק לכם ליווי מקצועי, ידע, סבלנות ועם זאת גם ידע לכוון אתכם לדגם המתאים לכם ביותר בהתאם לצורך שלכם מהמוצר.

 

לסיכום

המקרנים תופסים תאוצה עם הזמן החולף, היום כבר לא רק מקומות מוסדיים מחפשים את המקרנים אלא כלל האוכלוסיה. המקרנים משמשים אותנו גם לצרכים פרטיים, צפייה בטלוויזיה, משחקי קונסולה, ערבי קריוקי וכו’… המקרן הוא בעל תפקיד מסוים, תפקידו הוא להציג עבורנו תכנים שנמצאים תחת כרטיס זיכרון, מחשב, USB ועוד. את התכנים אנו משדרים על גבי מסך הקרנה אותו נרכוש בנוסף למוצר, גם למסך ההקרנה יש חשיבות כדי למקסם את איכות ההקרנה. בניגוד למסכי הפזלמה, אנחנו הרבה יותר חופשיים עם המקרנים, גם מבחינת ניידות של המוצר וגם מבחינת גודל תמונה שניתנת לבחירתנו. המקרנים מתאימים לכלל האוכלוסיה ולכל שימוש שהוא, כמובן שיש לבחור את הדגם המתאים ביותר לצורך שלנו. חברת Optoma היא חברה צעירה שהצליחה להתברג אל השוק הגדול הזה ולמצוא את עצמה בטופ החברות המובילות בתחום. החברה אמינה ומוצריה מבין הטובים בשוק. החברה דואגת שהמוצרים שלה יתאימו לכל כיס. מקרן x342e של חברת Optoma מצויד בטכנולוגית DLP, המערכת מבוססת על שבב הכולל מראות קטנות הפועלות לפי זרם חשמלי. כך נוצרת איכות תמונה גבוהה על גבי מסך ההקרנה. מערכת זו טובה לדברים הדורשים איכות שידור גבוהה. מחירי המקרנים משתנים בהתאם לדגם הרצוי, שם המותג, איכותו וכו’… יש לבחור בקפידה את מקום הרכישה, בחרו מקום שידאג לכך שתצאו מרוצים מהחנות ושלמים עם ההחלטה שלכם.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !