טכנאי הסאונד עמית שוורץ, לקח את המוגבר החדש TRX Audio מסדרת Q הוותיקה. קבלו סקירת מוצר וחוות דעת מקצועית על רמקול מוגבר TRX Audio Q12

סקירה ראשונית.

לראשונה התוודעתי ל- TRX AUDIO לפני שנתיים עם הסדרה המוצלחת והמהפכנית  Z-SERIES  :Z-10; Z-12; Z-15

החברה העמידה לעצמה משימה , לבנות רמקול מוגבר שיהיה חזק , איכותי מאוד וקל משקל, וכן עמדו במשימה זו בהצלחה בעבר ושואפת להמשיך במסורת בסדרה Q החדשה.

לפני כמה חודשים יצאה הסדרה החדשה Q-SERIES שהייתה אמורה להיות תחליף בעל עיצוב שונה משל ה-Z עם עוצמה גבוהה יותר אך לא אמור להיות הבדל בסאונד.

נדבר כאן היום על הרמקול מוגבר Q-12 של TRX AUDIO , כמו בסדרות הקודמות גם כאן חומרי הגלם המרכיבים את הרמקול הם ברמה הגבוהה ביותר.

הפלסטיק שמרכיב את מעטפת הרמקול הוא תערובת קשיחה להפליא , הקומפוננטים (וופר 12″ + טוויטר 1.75″) באיכות גבוהה,לימיטר איכותי

המגבר CLASS D ומעבד ה DSP (digital sound processor) הם הבשורה העיקרית ברמקול, שמתמודד עם כל סוגי הסאונד בצורה אופטימלית.

פתיחת האריזה:

כשפותחים את הקופסא שמים לב שאין שום דבר מיותר בחבילה, רמקול,כבל חשמל ,וחוברת הוראות ונתונים של TRX AUDIO.

ברגע הוצאת הרמקול שמים לב לעיצוב השונה של סדרת ה-Q , קווים מנופחים , יותר יציאות לאוויר, אך ברגע שמסובבים את הרמקול לחלקו האחורי אנחנו מגלים את המגבר הטוב והמוכר של TRX

ביחד עם מעבד הDSP הקל לתפעול. החיבורים הנכללים ברמקול הם XLR IN *2 , XLR OUT, LINE IN .

הפעלה ראשונית:

עם הדלקת הרמקול נדלק גם כן המסך הכחול בחלק האחורי העליון של הרמקול, שם אנו מכוונים את מעבד הסאונד הדיגיטלי לפי רצוננו,

האפשרויות העומדות בפנינו הן רבות ,קודם כל ניתן לכוון דרך מעבד הDSP את רמות הצלילים הגבוהים והנמוכים ברמקול, לאחר שעשינו זאת מומלץ להתאים את מצב ההשמעה ברמקול למקור הסאונד שאנו רוצים להשמיע.

המצבים הם :1. מיקום הרמקול – ניתן לשנות את מיקום הרמקול בהגדרות ,מצב מוניטור( על הרצפה באופן מאוזן),מצב POLE (תלוי על עמוד) ומצב BRACKET (תלוי על גשר הגברה בגובה).

כל אחד מהמצבים האלה ימקסם לנו את חוויית ההשמעה לפי המיקום הנכון בחדר. תמיד מומלץ לדייק בהגדרות המיקום!

חשוב לציין שעוצמת הרמקול גבוהה במיוחד לא ניתן לחוש בהבדל בהשוואה לסדרת ה-Z המוצלחת!

2. מצב ההשמעה – ישנן 4 אפשרויות למצבי השמעה קבועים כל אחד מהמצבים מתאים לתוכן יעודי המצבים הם: MUSIC- כמובן מומלץ לניגון מוזיקה,אופטימלי במקומות פתוחים או גדולים.

LIVE– כאשר אנו רוצים להשמיע תוכן חי (נגינה או שירה כאחד) מומלץ להשתמש במצב זה, מדגיש צלילים חיים מוריד רעשי רקע והופך את החווייה למושלמת.

CLUB– מומלץ לניגון במקומות סגורים ולמוזיקה קצבית בעלת מנעד רחב של צלילים נמוכיםכמו מוזיקה אלקטרונית או HIP HOP, מדגיש צלילים נמוכים ועמוקים נקי מאוד בגבוהים.

SPEECH– מומלץ כאשר איננו רוצים להשמיע מוזיקה אלא משתמשים בהגברה בשביל דיבור( דרשה,הרצאה וכו…) הצלילים הגבוהים חדים ובהירים מאוד, דיבור נשמע ברור ולא נבלע ,הצלילים הנמוכים במצב זה כמעט לא מורגשים

LIMIT– בQ12 כמו בשאר הרמקולים של TRX AUDIO כלול לימיטר דיגיטלי שמונע מאיתנו להגיע למצב שאנו פוגעים במגבר או בקומפוננטים בעקבות הגברת יתר או אי יציבות חיבורים, במצב כזה יופיע על המסך בגדול LIMIT והרמקול ידרוש הפעלה מחדש.

מנגנון זה מתקדם מאוד וחשוב שיהיה לכל רמקול מוגבר , מאריך את חיי הרמקול בכמה מונים ושומר עליו מבלאי .

מנגנון השליטה ברמקול נוח וקל מאוד לתפעול , גם אם איננו מומחים בנושא, אחרי 2-3 שימושים כל אחד יבין איך לנצל באופן מקסימלי את הרמקול לפי ההעדפות האישיות שלו.

גם כאן כמו בכל מוצר ניתן לכם להתרשם גם מנתונים טכניים יבשים.

סוג הרמקול : רמקול מוגבר

גודל וופר : 12″

גודל טוויטר: 1.75″

עוצמה : 750W CLASS D

כניסות ויציאות:  XLR IN *2 , XLR OUT, LINE IN .

טווח תדרי השמעה– 48HZ-20KHZ

דציבל128

טווח כיסוי במצב מאוזן – 90ּּּּ מעלות

טווח כיסוי במצב מאונך– 60 מעלות

מידות:

גובה– 62 ס”מ

רוחב– 36 ס”מ

עומק– 35 ס”מ

משקל – 16.5 ק”ג

שורה תחתונה ,מסקנות.

כשהוצאתי את ה- Q12 מהאריזה מיד כיוונתי את כל האפשרויות למצב האופטימלי לפי תוכן ההשמעה כמו שעשיתי כבר בעבר עם Z-SERIES .

מה אפשר לומר, אני נפעם כל פעם מחדש שאני מקשיב למוזיקה (תמיד מומלץ להשתמש רק קבצים באיכות גבוהה כמובן) עם TRX AUDIO ,גם כאן לא התאכזבתי ,

הצלילים הגבוהים מדוייקים מאוד ונשמעים חופשיים ,הצלילים הנמוכים עמוקים ומודגשים במידה הרצויה,הMID מרוסן ועוזר מאוד לנמוכים.

כשמשנים בין מצבי ההשמעה ההבדל הוא תהומי בין אחד לאחר , כך אנו מבינים שמומלץ מאוד לשנות את ההגדרות במעבד הDSP בדיוק לפי צורכינו האישי ,אפשרויות שברמקול מוגבר פחות מתקדם אינן קיימות.

אם ננהג כרצוי עם הרמקול הוא יכול לספק צרכים מגוונים ורבים , רמקול לאולמות אירועים, מוניטור אולפני ,הופעות חיות, או סתם שיהיה רמקול מוגבר בבית באיכות גבוהה לכל שימוש.

במדד עלות מול תועלת זהו אחד הרמקולים הטובים בשוק אם לא הטוב בינהם, האפשרויות הרבות, המעבד המתקדם ,הסאונד נקי ועוצמתי.

רמה גבוהה מאוד!

מלבד דגם זה, בסדרה הנ”ל קיימים גם רמקולים מוגברים בגדלים של 10″ וכן 15″. בנוסף קיים גם סאב אקטיבי עם אלמנט של 18″, שאותו לא לקחנו לבדיקה, אך היות ומדובר מאותו סידרה אנו מאמינים שגם הוא יפתיע אותנו לטובה.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !