כלי נגינה המדריך לרכישה נכונה
אחד התחביבים היותר אטרקטיבים אצל מבוגרים וילדים הוא ניגון. אנשים יכולים להעביר שעות על כלי הנגינה, להרגע, ליצור מנגינות ולחנים חדשים, חלק גדול מאלו שלקחו את התחביב צעד אחד קדימה היום מתפרנסים מנגינה. הנגינה מפתחת את השמיעה המוסיקלית, אינטליגנציה רגשית ואת הביטחון העצמי של הנגן. לאחר שהחלטנו שאנחנו רוצים להתחיל ללמוד על כלי נגינה או לגרום לילד שלנו להתחיל לנגן, עם איזה כלי נגינה עדיף להתחיל?

 

הרבה יותר מתחביב
ללמוד נגינה זה הרבה יותר מסתם תחביב. אפשר להתחיל ללמוד לנגן בכל גיל, יש אנשים שרק לאחר שיצאו מפנסיה והתחילו ללמוד לנגן ומצד שני יש ילדים שעדיין בגן וכבר יודעים לנגן על כלי נגינה כזה או אחר. יש הטוענים שנגינה “מעכבת” זקנה, גורמת לנו להרגיש יותר צעירים גם מבחינה נפשית וגם מבחינה פיזית. הנגינה מרגיעה את המוח ומונעת מחלות גוף ונפש.

כאשר אנחנו לומדים לנגן אנחנו מגרים בו זמנית מספר חלקים במוח, בכל גיל חשוב להפעיל את המוח כמה שיותר על מנת לתחזק אותו. הנגינה תורמת למניעת דכאונות, מחלת אפילפסיה, אלצהיימר ועוד… יש תרפיסטים ועוד רופאים שעוסקים במוזיקה דרך הרפואה. בעזרת לימוד הנגינה וגירוי המוח אנו מעלים את רמת האנרגיה בגוף.

 

איזה כלי נגינה עדיף לי?
ישנן הרבה אפשרויות לבחירת כלי נגינה ראשון, החל מכלי נשיפה פשוטים ועד למערכות תופים חשמליות. כל כלי נגינה תורם בדרך כזאת או אחרת לאדם המנגן. הבחירות הפופולריות ביותר הן: גיטרה, פסנתר או אורגן ותופים.

גיטרה – הגיטרה היא כלי מיתר בעל תיבת תהודה אקוסטית כאשר מדובר בכלי לא חשמלי. ברוב הגיטרות נמצא שישה מיתרים, ישנן גיטרות בעלות שמונה ושניים עשר מיתרים. יש כמה סוגים של גיטרות, גיטרות קלאסיות, גיטרות אקוסטיות וגיטרות חשמליות. ההבדל ניכר בין סוגי הגיטרות השונים. הגיטרה האקוסטית היא בעלת שישה מיתרי מתכת, היא בנויה מעץ והיא מתאימה יותר לנגנים ותיקים בגלל הקושי בלחיצה על מיתרי המתכת ומעבר האקורדים (בנייה צרה יש של צוואר הגיטרה).

הגיטרה האקוסטית מאוד פופולרית ואהודה בקרב נגני הרחוב, נגנים מקצועיים ועוד… הגיטרה החשמלית, בשונה משאר הגיטרות אינה מסתמכת על תיבת התהודה. הצליל היוצא מהגיטרה החשמלית מיוצר על ידי אות חשמלי המופק מ Pick ups. הפיקאפים (Pick ups) מייצרים את הצליל המבוקש על ידי קליטת תנועות מיתרי הגיטרה. הצורה של הגיטרה החשמלית שונה, היא דקה יותר, אינה בנויה מעץ אלא מסוג מתכת כבד וקשיח. לגיטרה החשמלית אין תיבת תהודה.
הגיטרה הקלאסית היא הנפוצה ביותר בקרב הנגנים המתחילים, הגיטרה הקלאסית הומצאה בספרד ועברה מספר צורות עד שהגיעה לצורתה הנוכחית. הגיטרה בעלת שישה מיתרים, מיתרי הבס עשויים מתכת והמיתרים הנותרים עשויים ניילון. לגיטרה הקלאסית יש תיבת תהודה אקוסטית והיא עשוייה עץ.

לחץ כאן ל: מחירון גיטרות קלאסיות

פסנתר/אורגן – הפסנתר הוא כלי נגינה ממשפחת “כלי המקלדת”. הפסנתר הוא בעל מנעד צלילים רחב. רוב הפסנתרים הם בעלי 88 קלידים ומתחילים מהצלילים הנמוכים ביותר עד לגבוהים ביותר. יש פסנתר כנף, פסנתר קיר ופסנתר מוצב. הפסנתר הוא הכלי המסובך ביותר לנגינה אך כאשר אתם מתמקצעים על הפסנתר תוכלו ללמוד לנגן בקלות על כל כלי נגינה אחר. הפסנתר הוא הבסיס של כל כלי הנגינה. האורגן הוא כלי נגינה חשמלי, גם הוא ממשפחת כלי המקלדת. האורגנים בנויים עם פחות קלידים מאשר הפסנתר, בדרך כלל יהיו שם חמש אוקטבות. האורגן יותר פשוט לנגינה מאשר הפסנתר אך יש פער משמעותי בין הצלילים הרכים של הפסנתר לבין הצלילים המכניים במעט של האורגן החשמלי. כמו כן, הפער במחירים משמעותי גם הוא והתניידות של המוצר.

תופים – התופים הם מערכת כלי הקשה, התופים כוללים בתוכם תופים ומצילות. התופים הם כלי שמוציא הרבה אנרגיה, טוב לילדים עם בעיות קשה וריכוז אך מצד שני הם מייצרים המון רעש. לימוד נגינה על תופים בדרך כלל יהיה יותר קל מללמוד לנגן על גיטרה או פסנתר. כמו כן, אם תרצו מערכת תופים שקטה יותר תוכלו לבחור בתופים האלקטרוניים. התופים האלקטרוניים בנויים ממשטחים המחוברים לחיישנים. תפקידם של החיישנים הוא לקלוט את המכה על התוף ולהמיר אותו לאות חשמלי. התופים האלקטרוניים בנויים מגומי או מיריעות פלסטיק (כמו בתופים האקוסטים). ניתן לכוון את הצליל היוצא לפי טעם הנגן, על ידי מתיחה של היריעות. משקל התופים נמוך, קל הרבה יותר להעביר אותם ממקום למקום, הם לא תופסים הרבה מקום בחלל החדר ובעיית הרעש לא רלוונטית פה.

מאיפה ניתן לרכוש כלי נגינה?
את כלי הנגינה רצוי לרכוש מחנות המתמחה בכלי נגינה מוצרי סאונד והגברה. בעידן של היום אפשר למצוא גיטרות וכלי נגינה שונים כמעט בכל חנות, גם אלו שלא מתמחות במוצרי סאונד והגברה. לפעמים מדובר על חליל קטן שעולה כמה עשרות שקלים ואז באמת ניתן לרכוש מכל חנות. כאשר מדובר ברכישה למטרות מקצועיות, כאשר אתם מחפשים כלי נגינה שישרת אתכם לאורך זמן ממושך ובאמת מתכוונים להשקיע את זמנכם בנגינה ואימונים, רכשו ממקום אמין, בעל ביקורות חיוביות. כאשר אתם מגיעים למקום הרכישה, נסו מספר דגמים של כלי הנגינה אותו בחרתם, בדקו אם הוא באמת מתאים לכם, אם מרגיש לכם נוח לנגן עליו.

היתרון ברכישה ממקום המתמחה בתחום הסאונד והגברה הוא שהמוכרים בחנות יכולים לייעץ לכם בבחירת הדגם, להסביר לכם על החברה ובאמת לבדוק אם המוצר מתאים לכם. מקום אמין יעניק לכם שירות וליווי מקצועי וסבלני. זכרו שמדובר כאן על כלי שאמור לשרת אתכם לאורך זמן ממושך, אם אתם נגנים מקצועיים, זכרו שאתם צריכים להופיע עם הכלי הזה. בחירת מקום הרכישה לא פחות חשוב מבחירת הדגם. פעלו עם שיקול דעות, קראו באינטרנט עם מקומות מקצועיים וזכרו שמקום טוב לא מחפש קנייה חד פעמית אלא לקוח קבוע ומרוצה.

 

מחירי כלי נגינה
פער המחירים בין כלי הנגינה הוא גדול, כל כלי נגינה בפני עצמו הוא בעל אינספור דגמים וחברות שונות. לכן, יש לבחור את הדגם גם על פי דרככם והמיקום שלכם בעולם הנגינה. אם אתם נגנים מתחילים, לא כדאי ישר לקפוץ למים עמוקים, בחרו כלי נגינה פשוט שמחירו לא גבוה, בדקו שבאמת כיף לכם לנגן וכאשר אתם מרגישים מספיק מקצועיים עברו לדגם יותר מקצועי.
כאשר מדובר בגיטרות, בחרו גיטרה קלאסית פשוטה שבה תלמדו את בסיס הנגינה, כאשר התמקצעתם תוכלו לעבור לגיטרה האקוסטית ומשם לחשמלית, המעברים לוקחים מעט זמן אך כאשר אוהבים משהו לומדים לחכות. אצל הפסנתרים הסיפור טיפה יותר מורכב, מחירי הפסנתרים הם גבוהים לרוב, הם דורשים הובלה ומקום איחסון בבית. אם בחרתם ללמוד לנגן בפסנתר, האפשרות העומדת לפניכם היא או ללכת למורה פרטי ואצלה תלמדו על כלי הנגינה שלה, או לרכוש אורגן חשמלי שמדמה את הפסנתר, כך תוכלו לקבל את הבסיס ואם אתם מרגישים מספיק מוכנים, רכשו פסנתר והשקיעו בו ובתחזוקה שלו. גם המחירים בין דגמי התופים הוא משמעותי, ישנן מערכות תופים יקרות ויקרות פחות. כמו כן גם אצל התופים האלקטרוניים הסיפור דומה, אך הם יותר נוחים ללמידה ולא עושים רעשים בבית ולא תופסים הרבה מקום.

 

לסיכום
תמיד חשבתם ללמוד על כלי נגינה כלשהו ועכשיו הגעתם לבחירה? לכלי הנגינה מלבד לענייני תחביבים יש עוד יתרונות.
כלי הנגינה משפיעים עלינו גם מבחינה נפשית וגופנית, הם תורמים לנו שמיעה מוסיקלית, ביטחון עצמי ואינטליגנציה רגשית. בעזרת ניגון ולימוד על כלי הנגינה אנו מגרים חלקים שונים במוח וגורמים להתפתחות שלהם והעשרה עצמית.
בחירת כלי הנגינה יכול להיות מאוד מתסבך או לפעמים נוכל ישר לדעת מה מתאים לנו. הבחירות הנפוצות ביותר הן: גיטרה, פסנתר או אורגן חשמלי ותופים.

לגיטרות יש מספר סוגים, גיטרה קלאסית, גיטרה אקוסטית, גיטרה חשמלית וגיטרת בס. ההבדל ביניהם ניכר גם מבחינת בנייה וגם מבחינת סאונד. הגיטרה המתאימה ביותר למתחילים היא הגיטרה הקלאסית, הצוואר של הגיטרה יותר רחב ויותר קל למעבר בין אקורדים, מיתרי הניילון מקלים על הלחיצה והיא נעימה ורכה לשמיעה. לאחר שאתם מרגישים מספיק ממוקצעים עם הגיטרה הקלאסית תוכלו לעבור לאקוסטית ומשם הלאה לפי הטעם שלכם… הפסנתרים הם הכלי המושך ביותר מבחינה מוזיקלית אך עם זאת גם המסובך ביותר ללמידה. הפסנתרים הם יקרים ודורשים התמדה ומקצועיות, לכן עדיף לכם ללמוד את בסיס הנגינה דווקא דרך האורגן החשמלי.

מערכת התופים מאוד מתאימה לילדים מלאי אנרגיה, אך הרעש הוא עצום, לכן קיימים התופים האלקטרונים, הם יותר קטנים, יותר קלים ויותר ניידים. בחירת מקום הקנייה הוא חשוב, כיום אפשר למצוא כלי נגינה שונים כמעט בכל חנות. בחרו מקום מקצועי בתחום הסאונד וההגברה. מקום שיכול להעניק לכם מידע לגבי המוצר אותו בחרתם, ליווי מקצועי וסבלני.

מחירי כלי הנגינה משתנים מסוג לסוג ומדגם לדגם. אם זה הכלי הראשון שלכם, אל תבחרו את המוצרים היקרים ביותר, בחרו כלי נגינה במחיר סביר שיכול להיות לכם לעזר בלמידת בסיס הנגינה. כאשר אתם מרגישים מספיק בטוחים לגבי הכלי שבחרתם ולהמשך הדרך שלכם בעולם הנגינה תוכלו לשדרג את הדגמים וללכת עם מותגים ומוצרים יותר איכותיים. הדרך הנכונה ביותר להתמקצע בעולם הנגינה היא התמדה.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !