גיטרה קלאסית בזול האם קיים דבר כזה?

לא כל אדם יכול להרשות לעצמו לרכוש גיטרה כזאת או אחרת במחירים גבוהים. מחירי הגיטרות נעים בטווחים עצומים.

המחירים מתחילים ממאות שקלים בודדות ועד לעשרות אלפי שקלים לגיטרות מקצועיות ספרדיות מעבודת יד. מחיר גבוה מעיד על איכות גיטרה גבוהה אך גם לגיטרות במחירים הנמוכים יש יתרונות רבים וגם איכויות שונות וטובות שמתאימות בעיקר לנגנים צעירים שנמצאים בתחילת דרכם בעולם הנגינה. כמה עליי יהיה להשקיע כאשר אני רוכש גיטרה קלאסית?

 

לחץ כאן ל: מחירון גיטרה קלאסית (הכי זול בישראל ! בכל זאת, (: אתם קונים ישירות מהיבואן.. )

 

מהי גיטרה קלאסית?

הגיטרה הקלאסית הומצאה בספרד, לגיטרה היו צורות שונות עד שהגיעה לצורה הנוכחית שלה בשנת 1850. הגיטרה היא בעלת שישה מיתרים, שלושת מיתרי הבס (המיתרים העליונים) עשויים מתכת ושלושת המיתרים התחתונים עשויים ניילון. הגיטרה עצמה עשויה מעץ ובעלת תיבת תהודה אקוסטית שמטרתה היא להגביר את הצליל שנוצר מפריטה על גבי המיתרים. בניגוד לגיטרה האקוסטית, הצליל אותו מייצרת הגיטרה הקלאסית הוא רך יותר. לרוב, הגיטרות הקלאסיות יהיו נפוצות יותר בקרב הנגנים המתחילים ואצל נגנים קלאסיים.

 

על חברות ומותגים

לפני כל רכישה, מה שרוב האנשים עושים זה לחפש באינטרנט על מספר חברות או דגמים של המוצר אותו הם רוצים. כאשר אתם בודקים על גיטרות, אל תחפשו רק מותגים. בחירת מותג תייקר את כל הרכישה כיוון שכאשר אנחנו רוכשים מוצר כלשהו אנו משלמים בנוסף למוצר עצמו גם על עצם העובדה שרכשנו מותג. לגיטרות הקלאסיות ולגיטרות בכלל יש הרבה חברות יצרניות המציעות מוצרים איכותיים במחירים נמוכים. אם אתם נגנים מתחילים, חפשו גיטרה קלאסית פשוטה של חברה טובה אך לא יקרה כמו Cehard. הדגמים של החברה הזאת אהובים מאוד בקרב המורים לנגינה ומבנה הגיטרה מאוד נוח לנגנים המתחילים, ישנם גדלים שונים לגיטרות, גם בגדלים המתאימים לילדים. תוכלו למצוא גיטרות במחיר זול גם אצל החברות המוכרות. ברגע שיש לכם תקציב אותו בחרתם להשקיע על הגיטרה, בקשו מהמוכר בחנות לראות מספר דגמים בטווח המחירים שמתאימים לכם.

 

אביזרים נלווים לגיטרות קלאסיות

גם לאחר בחירת הדגם הרצוי, בין אם מדובר על מותג או לא, ישנם עוד כמה פריטים אותם תצטרכו לרכוש עם קניית הגיטרה בכדי שתוכלו להנות מניגון חופשי על הגיטרה. המחיר אותו תצטרכו להוסיף על אביזרים נלווים יכול להגיע ל 200 שקלים ויותר. הנה פירוט קצרצר על התוספים שתוכלו לרכוש:

נרתיק לגיטרה קלאסית – 50 שקלים עד 300 שקלים. מוצר חשוב מאוד לנשיאת המוצר, העברה ממקום למקום ושמירה על עץ הגיטרה והמיתרים באמצעות תיק לגיטרה ייעודי.

טיונר – מחיר הטיונר הוא כ 70 שקלים, ישנן אפליקציות חינמיות, הן לא מדויקות כמו המוצר עצמו אך גם סבירות. התפקיד של הטיונר הוא לשמור על כיוון המיתרים של הגיטרה. בלי טיונר, במיוחד אם אתם נגנים מתחילים לא תוכלו לדאוג לכך שהצלילים יהיו מכוונים. כמו כן, במיוחד שהמיתרים חדשים הם נוטים לצאת מכיוון אחרי זמן קצר.

גשר לגיטרה (קאפו) – 50 שקלים עד 100 שקלים. תפקידו של גשר הגיטרה הוא לקצר את המיתרים ובכך להעלות את סולם הנגינה. לפעמים יש מקרים של חוסר התאמה לסולם בו אנחנו שרים. במקום שנשנה את האקורדים כדי שיתאימו לסולם שנוח לנו לשיר בו, נוכל להשתמש בקאפו ובכך נגיע לסולם המתאים לנו.

תוספים נוספים – בנוסף לכל מה שרשום למעלה שהם מוצרים הכרחיים במיוחד, תוכלו לרכוש גם מפרטים לפריטה יותר נוחה, ספר לימוד למקרה בו אתם לא נעזרים במורה פרטי, סט מיתרים נוסף, בדרך כלל מחליפים מיתרים כל שישה חודשים לכל היותר.

 

גיטרה יד 2

תוכלו תמיד לבחור לרכוש גיטרה מחברה פחות מוכרת, גיטרה פשוטה וזולה ואם זאת גם איכותית. אין צורך לבחור גיטרה מקצועית אם רק עכשיו התחלתם לנגן, אין לדעת אם הכלי יתאים לכם. חבל לזרוק כסף כל כך מהר. עוד דרך שבה תוכלו לחסוך כסף ועדיין להנות מגיטרה איכותית היא לרכוש גיטרה משומשת. אנו לא ממליצים לרכוש גיטרה יד 2 אך אם קרה ואין ברירה, רכשו את הגיטרה ממקום אמין. מצאו חנות המתמחה בכלי נגינה ובמוצרי סאונד והגברה. ניתן כמובן לרכוש את הגיטרה מאתרי אינטרנט שונים אבל אי אפשר לסמוך על המוצר שיגיע אליכם. כאשר אתם רוכשים מחנות סאונד והגברה תוכלו בחנות לבחון את המוצר, לנגן עליו ולראות אם הוא מתאים לכם. כל חנות סאונד והגברה שמכבדת את עצמה תדאג שגם המוצרים המשומשים שלה יהיו ברמה גבוהה, במצב טוב ותקין למשתמש.

עץ הגיטרה משפיע על המחיר?

כמובן. אם זאת, כאשר מדובר על נגנים מתחילים, אין צורך לקחת בחשבון את סוג העץ ממנו עשויה הגיטרה. סוג עץ משפיע על הסאונד היוצא אבל לרוב אם אתם רק בתחילת הדרך, לא תבחינו בהבדל משמעותי. בנייה נכונה של גיטרה היא זאת שיוצרת סאונד איכותי ונקי. לרוב, הגיטרות היקרות יותר יהיו עשויות עץ מלא ויהיו כבדות יותר. הגיטרות הפשוטות יהיו קלות יותר. כמו כן, גיטרות מעבודת יד הן היקרות ביותר, למתחילים אין צורך בכלל לברר על הגיטרות האלה. חשוב רק לבדוק בזמן הרכישה שהגיטרה אכן מוציאה צלילים נעימים, ללא זמזומים ורעשים שונים. לעיתים הרעשים או הקושי בפריטה או לחיצה נכונה על המיתרים תלוי בגשר כל צוואר הגיטרה, ניתן לשייף אותו מעט על ידי איש מקצוע וכך יוקל עליכם.

 

שמירה על הגיטרה לאורך זמן ממושך

גם כאשר מצאנו גיטרה זולה, בכדי לדאוג לכך שלא נאלץ לבצע עוד רכישה לאחר פרק זמן קצר יש לשמור על הגיטרה כמו שצריך. הנה מספר דגשים שיש לשים לב אליהם:

החלפת מיתרים בזמן – אחת לשישה חודשים צריך להחליף את המיתרים, הנתון משתנה לפי מצב המיתרים, תוכלו להבחין אם מיתרי הבס התחילו להחליד או לא. מיתרים לא תקינים משפיעים על איכות הסאונד היוצא והחלודה פוגעת בגיטרה עצמה. אם קרה ואתם יודעים שאתם לא הולכים לנגן לשבוע עד שבועיים הקרובים, הרפו את מתיחת המיתרים כדי לא ליצור לחץ מיותר על צוואר הגיטרה.

מיקום – תפקיד הנרתיק תופס פה מקום, כאשר הגיטרה לא בשימוש דאגו לשמור עליה בתוך הנרתיק, גם תמנעו ממנה מגע ישיר עם השמש או עם לכלוך. הבדלי טמפרטורות משמעותיים פוגעים באיכות הגיטרה.

ניקיון – אין להשאיר את הגיטרה מחוץ לנרתיק לאורך זמן. האבק שהצטבר על הגיטרה פוגע במיתרים ובתיבת התהודה. שמרו על גיטרה כאילו היה מוצר זכוכית שביר. מדי פעם העבירו מגבון לח על הגיטרה כדי לשמור על העץ ממנו היא בנויה.

מחיר

כאשר אנחנו מחפשים גיטרות במחיר נמוך, רצוי מאוד שנגיע אל החנות ולא נחפש דרך אתרי אינטרנט. כאשר מדובר עם מחירים נמוכים, הבחירה היא יותר קשה כי מצד אחד אנחנו רוצים מוצר איכותי ומצד שני אנחנו לא רוצים לבזבז הרבה כסף. כאשר אתם מגיעים למקום המתמחה במוצרי סאונד והגברה, המוכרים בחנות יכולים להעניק לך מידע על הגיטרה, תוכלו לנגן בה ולשמוע אם הצליל באמת נכון לכם. מחירים זולים לגיטרה קלאסית יהיו בין 150 שקלים ל 500 שקלים.

קחו בחשבון שיהיה עליכם להוסיף עוד סכום על התוספים הנלווים.

 

מאיפה ניתן לרכוש גיטרה קלאסית במחיר זול?

בחירת מקום הרכישה הוא מאוד קריטי. ניתן למצוא מקומות שמציעים מחירים מצחיקים עבור גיטרות כאלה ואחרות. במיוחד בדוכנים בקניון או בשווקים שונים. גם בזמן שבחרתם להוציא סכום נמוך עבור גיטרה קלאסית, פנו לחנות המתמחה בגיטרות, כלי נגינה, ציוד סאונד והגברה. בחנות המתמחה בתחום תוכלו לקבל ייעוץ וליווי מקצועי בזמן בחירת הדגם המתאים לכם. בחרו מקום בעל שם טוב, מקום מסודר, קראו ביקורות על המקום ואל תחששו להתייעץ עם המוכרים בחנות. מקום אמין יעניק לכם שירות מקצועי וסבלני.

 

לסיכום

יש נגנים מתחילים ונגנים שלא יכולים להרשות לעצמם להוציא סכומים גבוהים על רכישת גיטרה קלאסית מקצועית.

האם אפשר למצוא גיטרה איכותית גם במחירים זולים? הגיטרה הקלאסית בנויה מעץ, בעלת תיבת תהודה אקוסטית, שישה מיתרים, שלושת מיתרי הבס עשויים מתכת ושלושת המיתרים הנותרים עשויים ניילון. צליליה של הגיטרה הקלאסית רכים ונעימים. בין אם אנחנו בוחרים לרכוש גיטרה יקרה ובין אם אנחנו בוחרים לרכוש גיטרה במחיר נמוך, החברה ממנו אנו רוכשים חשובה אך לא קריטית. היום יש חברות שהן לא מותגים ועדיין המוצרים שלהן ברמת גימור גבוהה, Cehard לדוגמא. החברה מביאה לנו מוצרים איכותיים ומחירים נוחים לכל כיס. יש לקחת בחשבון שחוץ מהגיטרה עצמה יש לנו עוד עלויות למוצרים נלווים.

המוצרים החשובים לכל נגן יהיו: קאפו, טיונר (יש גם אפליקציות) ונתריק לגיטרה. תוכלו גם לרכוש ספר לימוד, מפרטים וסט מיתרים נוסף. ישנה עוד אופציה, תוכלו לרכוש מוצר משומש. המחירים עבור גיטרה יד 2 עומדים על כ 50% פחות ממחיר המוצר החדש. עדיף תמיד לרכוש מוצר חדש אשר ילווה את הנגן לאורך כל דרכו בעולם המוזיקה אך אם אין ביכולתכם לרכוש מוצר חדש, וודאו שגם המוצר המשומש אותו רכשתם מגיע מחנות המתמחה במוצרי סאונד והגברה, חנות מקצועית ואמינה. לאחר רכישת הגיטרה, בכדי שתוכלו להנות ממנה ותמנעו מתיקונים או רכישות זהות לאחר זמן קצר, שמרו על הגיטרה באופן רציני. הניחו את הגיטרה בנרתיק בתום השימוש, שימו לב שהיא לא בשמש, אם אתם לא מנגנים לאורך זמן ממושך הורידו לחץ מהמיתרים, החליפו מיתרים בזמן ונקו את הגיטרה מדי פעם עם מגבון לח.

מחירי הגיטרות הקלאסיות במחירים זולים יהיו בין 150 שקלים ל 500 שקלים. ודאו שאתם רוכשים ממקום המתמחה במוצרי סאונד וציוד הגברה, מקום אמין בעל ביקורות חיוביות ולא מדוכן בקניון. מקום אמין יעניק לכם ליווי מקצועי ועזרה בבחירת הדגם המתאים לכם ביותר על ידי אנשי מקצוע בתחום.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !